Start > Körkortsforum > CE nerförsbacke

CE nerförsbacke

Ingo 2021-04-17 23:21 ! Citera #
Körde upp i veckan för CE kortet. Och kuggade på det i en nerförsbacke. Förarprövaren menade att jag hade börjat bromsa alldeles för tidigt och senare i backen blinkat till höger, för jag blev ombedd att svänga till höger i en korsning.

Jag utnyttjade avgasbromsen ett tag i backen innan jag bromsade med färdbromsen. Föraprövaren menar att jag skulle alltså skulle börjat med att blinka först och sedan börja bromsa. Detta för att trafiken bakom ska veta vad jag håller på att göra för manöver, menade hen. Någon som varit med om nåt liknande vid uppkörning?
Gäst 2021-04-26 18:02 ! Citera #
Jag brukar tänka på dom tre Bena: Blicken Blinken Bromsen så gjorde jag när jag körde tungt både C och CE för att vara säker på att visa vad jag hade för tanke skulle jag svänga ville jag visa det så tidigt som gick för eventuella som ligger bakom så dom inte vart förvånade när jag började bromsa för att komma ner till rätt hastighet inför sväng t.ex..
Gäst 2021-04-27 11:15 ! Citera #
Ok, det var ett bra tips där..blicken, blinken och bromsen. Det skall jag komma ihåg. Tack.

Senaste foruminläggen

Rubrik
2
I går 22:41
1
I går 22:06
2
I går 12:10
Öppet forum – skriv direkt utan att registrera
Starta en egen tråd
Teoribok – körkortsboken 2025 med körkortsteori
Körkortsboken 2025

Teoriprov med videofrågor

Videofrågor – teoriprov med körkortsfrågor på Körkortonline.se Gratis körkortsfrågor