Start > Körkortsforum > Klara teoriprovet

Klara teoriprovet

Sofie 2021-04-17 15:07 ! Citera #
Jag har kuggat teoriprovet fyra gånger och vet inte hur jag ska klara det så behöver tips.
Gäst 2021-04-17 19:17 ! Citera #
Hur många gånger har du läst körkortsboken? ;) Om svaret är 0 eller 1 så är det för lite. Läs skiten 4-5 gånger och få en djup förståelse för allt. Skriv upp viktiga detaljer i en anteckningsbok. Då kommer du klara av alla varianter av teoriprovet med lätthet. Det du inte ska göra är massa ”tester” som du inte får någon djup kunskap av och hoppas på att du får liknande frågor på teoriprovet.
Sofie 2021-04-18 09:20 ! Citera #
Läst boken 3 gånger och skrivit det som jag tycker är viktigast men det jag kuggar på är trafiksäkerheten för det är så jobbig svenska på provet.
Bella 2021-05-01 17:42 ! Citera #
Mitt bästa tips är som föregående sagt; läs körkortsboken. Markera sådant du inte förstår, gör gratistester/använd appar och läs lite varje dag.

Man får nöta och nöta. Det går! Kämpa på! =)
Tompa 2021-05-03 11:45 ! Citera #
Köp testerna på körkortonline, om du inte redan gjort det. Har du elevcentralen via din körskola finns det många prov där att öva på. Öva på tiden, inte att bli så snabb som möjligt, utan att använda tiden på bästa sätt. Läs noga. Försök att tänka att du inte ska få det gjort så snabbt som möjligt, utan att det ska bli rätt. Har du svår dyslexi så kan du, om jag minns rätt, få ett muntligt test.
Gäst 2021-05-05 11:53 ! Citera #
Hej! Läste många inlägg i trådar innan mitt teoriprov jag gjorde idag där många skriver ganska uppskrämmande och hysteriskt att provet är mycket svårare än testerna på körkortonline/elevcentralen.

Vill bara säga att jag inte tycker så var fallet - kan du grundteorin från boken och snittar över 90 % på testerna så kommer du klara dig. Jag läste boken en gång, under tiden strök jag över det viktiga. Gjorde sen tester elevcentralen/körkortonline minst 4-5 st om dagen - välj med sluttid så du känner du tidsåtgången. Kontrollerna dig själv så du förstår innebörden av varför du valde ett visst svar (rätt och fel svar), ”syna” dig själv. Jag började 3 v innan provet, fick 62/65.

Har man svårt för studier generellt eller svårigheter med studieteknik så förstår jag absolut att man behöver plugga mer. Detta inlägg är bara för att ge lite motvikt till all hets i detta forum som jag personligen anser lite överdriven (utifrån min erfarenhet).

Senaste foruminläggen

Öppet forum – skriv direkt utan att registrera
Starta en egen tråd

Gratis körkortsbok

Teoribok – körkortsboken 2024 med körkortsteori
Ladda ner Teoribok
PDF   364 sidor   30 MB
Apple Books: Teoribok – den senaste körkortsboken 2024 med körkortsteori Google Play: Teoribok – den senaste körkortsboken 2024 med körkortsteori

Teoriprov med videofrågor

Videofrågor – teoriprov med körkortsfrågor på Körkortonline.se Teoriprov, gratis demo