Start > Körkortsforum > Kuggade uppkörningen, tips?

Kuggade uppkörningen, tips?

Help me 2021-04-16 16:43 ! Citera #
Hej!

Jag hade uppkörning idag och blev kuggad för jag gjorde en eller två körfältsbyten lite förhastat. Inspektören tyckte annars att min körning var utmärkt och jag behöver inte alls lång tid på mig för att få kortet. Men nu till min fråga, hur ska jag göra ett körfältsbyte så det är trafiksäkert? Jag var tvungen att lägga mig i filen längst till vänster och hade 4 bilar bakom mig och jag ansåg att det fanns tillräckligt med utrymme men det gjorde inte inspektören då bilarna bakom fick bromsa till lite. Har ni några tips?
trafikinspektören 2021-04-16 17:35 ! Citera #
Kanske du kollade inte döda vinkeln och hen märkte det helt enkelt...
Gäst 2021-04-16 17:59 ! Citera #
Jag gjorde exakt allt man skulle göra så det är därför jag tycker det är konstigt... Som tur va (beroende på hur man ser det) så fick jag till en tid på måndag så jag hoppas det ska gå bättre då.
S 2021-04-16 19:59 ! Citera #
Www.xn--vningskrning-3ibh.com/dubbla-svangande-korfalt/
Gäst 2021-04-17 19:28 ! Citera #
Sänk helt enkelt farten. Då kör de förbi så kan du byta körfält sedan när det är lugnare. Du får mer tid på dig också och ja möjligheterna öppnas upp.
minime 2021-04-18 11:47 ! Citera #
Fick körkortet i fredags, jag gjorde så vid körfältsbyte: kolla sidospegel, döda vinkeln, blinka om det fritt, kolla döda vinkel igen sen byta körfält (om det är fritt)
Helpme 2021-04-18 14:29 ! Citera #
Tack för tipsen! Ska ha det i åtanke imorgon och hoppas det ska gå bättre.
Gäst 2021-04-19 21:44 ! Citera #
Hej!
Kunde du boka körning om 2 dagar?
Hur ?jag kan inte hitta Lego-fantaster tider innan oktober
Helpme 2021-04-19 22:12 ! Citera #
O där var körkortet i handen. Fick samma inspektör som i fredags och han sa att allt var felfritt. Det var nervositeten som tog över sist och det känns skönt att ha det avklarat nu.

Jag var inne o kollade helt slumpmässigt och såg tiden. Kan rekommendera att man kollar tidigt på morgonen runt kl 7-8 och även kollar ofta under dagen då många inte klarar teoriprovet och då avbokar uppkörningen.
Gäst 2021-04-19 23:01 ! Citera #
Tack! Jag hade kuggat 3 gånger och kanske jag är inte prioriterat jag hoppas att jag hittar ledigt tid

Senaste foruminläggen

Öppet forum – skriv direkt utan att registrera
Starta en egen tråd

Gratis körkortsbok

Teoribok – körkortsboken 2024 med körkortsteori
Ladda ner Teoribok
PDF   364 sidor   30 MB
Apple Books: Teoribok – den senaste körkortsboken 2024 med körkortsteori Google Play: Teoribok – den senaste körkortsboken 2024 med körkortsteori

Teoriprov med videofrågor

Videofrågor – teoriprov med körkortsfrågor på Körkortonline.se Teoriprov, gratis demo