Start > Körkortsforum > 10 år mellan uppkörnings försö…

10 år mellan uppkörnings försök

Mimi 2021-04-16 12:31 ! Citera #
Hej

Gratis till alla som fick körkort Jag har inte fått.
Min resa:
Har körkort utanför EU i 15 år. 2010 körde jag ett år med min körkort i Sverige ( man har rätt).
Samma år bokade jag 5 olika uppkörningar. Alla blev Icke godkända.
De sa att jag inte kan det och det.... Jag gav upp då.

Förra året började jag övn8nköra igen både privat och på körskola.
Teori klarat på första försöket. Uppkörning har jag snart och jag är rädd. Ingen vet det. Jag känner mig som idiot. Flera försök....

Tycker att i Sverige ställs för höga krav. Ganska onödigt. De kuggar för små saker. Men jag kan inte ändra på det. Det är bara hålla ut
Gäst 2021-04-16 14:36 ! Citera #
Kuggar för små saker säger du?
Att ditt beteende riskerar att skada dig och andra är ingen liten sak.

Skärpning, du måste förstå att kraven är lågt ställda, men att säkerheten är det primära.
Piraten 2021-04-17 01:55 ! Citera #
Mimi 2021-04-16
Hej

Gratis till alla som fick körkort Jag har inte fått.
Min resa:
Har körkort utanför EU i 15 år. 2010 körde jag ett år med min körkort i Sverige ( man har rätt).
Samma år bokade jag 5 olika uppkörningar. Alla blev Icke godkända.
De sa att jag inte kan det och det.... Jag gav upp då.

Förra året började jag övn8nköra igen både privat och på körskola.
Teori klarat på första försöket. Uppkörning har jag snart och jag är rädd. Ingen vet det. Jag känner mig som idiot. Flera försök....

Tycker att i Sverige ställs för höga krav. Ganska onödigt. De kuggar för små saker. Men jag kan inte ändra på det. Det är bara hålla ut
Med tanke på hur folk kör ute i trafiken så vill jag hävda motsatsen,
det kunde ställas högre krav !!
säkerhet står i fokus och det är det som gör om du får ditt körkort.

Och förstår att du känner att det är höga krav då du inte klarar det just nu.

Kämpa på!
Skriv gärna vad du blev kuggade på så kanske du får lite tips att tänka på istället för klaga på systemet.
Gäst 2021-04-17 07:30 ! Citera #
Jag var i samma sits som du.

Tog uppkörningen 2009, kuggade.

Trodde att de kuggade mig för det minsta lilla.

Nu 2021 körde jag upp igen och klarade det prickfritt utan några anmärkningar. Fick till och med beröm på uppkörningen.

Men det var inte för att jag var redan bra 2009....

2009 var jag inte redo. Jag kunde inte ens hantera stressiga situationer.

2021 tränade jag som attans. Jag körde varje dag, varje vecka, hela tiden. Jag började att bli bättre och bättre på varje moment och kunde hantera stressen, kunde samspela med andra trafikanter.

Det var detta som var avgörande för att klara av provet prickfritt.

Kan ska helst inte ligga på gränsen på att klara av det. Man ska helst köra nästan 100 %.

Det är så det ska vara. De flesta bli kuggade inte på ”minsta lilla”. De flesta bli kuggade för att de helt enkelt är inte redo för uppkörning.

Du gjorde ju 5 olika försök. Det där talar redan för sig själv att det är ingen slump att bli kuggad.

Då skulle man ha större chans att vinna på bingo lotto.

Av alla dessa 5 försök borde man redan legat på en gräns där man precis klarat av provet - alltså på gränsen men tippat på den vinnande sida istället.

Jag tycker man ska satsa på att klara av det nästan helt perfekt istället. Då har man större marginal ner mot icke godkänd-gränsen.

Då vet man att man är en bra förare och inte att övningskört endast för att klara av provet men också klara av att köra IRL senare.
Mimi igen 2021-04-22 12:04 ! Citera #
Sista inloggning här.
Fick mitt körkort nu! Yeeeeeeeesss :)

Nu kan jag slappna av.
Mitt råd till er att stressa inte. Försök ta det lugnt då har du större chans att klara av en problem som uppstår.
Jag var extrem stressad för 10 år sen när jag försökte ta körkort. Gjorde dumma saker då.
Idag jag car lite stressad men observant. Tittade nogga runt omkring mig. Blicken längst fram. Vrid huvudet vid övergångsställe. Kör i ettan vid skymd sikt MYCKET VIKTIGT.

Tack för ni läser det. Nu loggar jag ut forever
ezio 2021-04-22 17:15 ! Citera #
Stort grattis gubben!

Senaste foruminläggen

Rubrik
6
I dag 04:34
10
I dag 00:37
1
I går 19:26
2
I går 14:09
Öppet forum – skriv direkt utan att registrera
Starta en egen tråd

Gratis körkortsbok

Teoribok – körkortsboken 2025 med körkortsteori
Ladda ner Teoribok
PDF   367 sidor   31 MB
Apple Books: Teoribok – den senaste körkortsboken 2025 med körkortsteori Google Play: Teoribok – den senaste körkortsboken 2025 med körkortsteori

Teoriprov med videofrågor

Videofrågor – teoriprov med körkortsfrågor på Körkortonline.se Teoriprov, gratis demo