Start > Körkortsforum > Klarade körkort Uppsala!!!

Klarade körkort Uppsala!!!

Gäst 2021-04-16 11:50 ! Citera #
Wihoooooo!! Klarade nyss uppkörningen i Uppsala!

Va så nervös att jag höll på att dö, körde i 25 på 40-väg, parkerade som en kratta på en parkering & ställde mig snett i rutan utanför trafikverket. En cyklistjävel höll på att flyga in i mig när jag backade också, men jag han bromsa haha.
Klarade mig pga att jag hade superbra säkerhetstänk, spegelrutiner & tog det försiktigt.
Trodde jag garanterat kuggat, men ikke.
Fick sjukt nog bara köra på 40, 60 & 70 vägar (trodde motorväg va obligatoriskt?) , massvis rondeller, valfri parkering, behövde varken backa runt hörn eller fickparkera.
Säkerhetskontrollen var följande:
”Kolla däcken”
”Ok, öhh ja dom ser bra ut, bra mönster”
Klart.

Ifall någon undrar något så svarar jag mer än gärna!

Är så sjukt glad just nu!!!
jj 2021-04-16 12:52 ! Citera #
Hej, grattis till att du klarade körkortet! Får man fråga vilken väg som ni körde på körprovet? Vänster efter trafikverket och sedan ner mot ån? Jag förstår att de väljer olika väg från gång till gång, men skulle ändå vara roligt att höra! :)
Gäst 2021-04-16 20:49 ! Citera #
jj 2021-04-16
Hej, grattis till att du klarade körkortet! Får man fråga vilken väg som ni körde på körprovet? Vänster efter trafikverket och sedan ner mot ån? Jag förstår att de väljer olika väg från gång till gång, men skulle ändå vara roligt att höra! :)
Tack! Vi tog höger & sen höger igen mot björkgatan, sedan vänster på stålgatan. Efter det svängde vi av vänster i en rondell vid mediamarkt, sen vet jag inte vart vi tog vägen (har aldrig varit i uppsala).

Ang vilket håll utanför TV så va det helt beroende på slumpen. En körprovsbil låg framför, och då sa min inspektör att vi svänger motsatt håll, då svängde bilen vänster & jag fick ta höger
:)
Adam 2021-04-17 14:51 ! Citera #
Gäst 2021-04-16
Wihoooooo!! Klarade nyss uppkörningen i Uppsala!

Va så nervös att jag höll på att dö, körde i 25 på 40-väg, parkerade som en kratta på en parkering & ställde mig snett i rutan utanför trafikverket. En cyklistjävel höll på att flyga in i mig när jag backade också, men jag han bromsa haha.
Klarade mig pga att jag hade superbra säkerhetstänk, spegelrutiner & tog det försiktigt.
Trodde jag garanterat kuggat, men ikke.
Fick sjukt nog bara köra på 40, 60 & 70 vägar (trodde motorväg va obligatoriskt?) , massvis rondeller, valfri parkering, behövde varken backa runt hörn eller fickparkera.
Säkerhetskontrollen var följande:
”Kolla däcken”
”Ok, öhh ja dom ser bra ut, bra mönster”
Klart.

Ifall någon undrar något så svarar jag mer än gärna!

Är så sjukt glad just nu!!!
Hej grattis, var det automat eller manuell du körde upp?
Gäst 2021-04-17 19:26 ! Citera #
De där inspektörerna är oftast lite stressade. Fick också ”kolla däcken”. Duktig som jag är så kontrollerade jag slitagevarningarna på varje däck så att mönstret var tillräckligt högt. När jag var på 3:e däcket så säger inspektören. ”Du! Skit samma, nu drar vi!” :o
Gäst 2021-04-18 20:03 ! Citera #
Gäst 2021-04-17
De där inspektörerna är oftast lite stressade. Fick också ”kolla däcken”. Duktig som jag är så kontrollerade jag slitagevarningarna på varje däck så att mönstret var tillräckligt högt. När jag var på 3:e däcket så säger inspektören. ”Du! Skit samma, nu drar vi!” :o
Haha, inser nu att jag gjorde helt fel, kollade på endast ETT däck om mönsterdjupet va bra, hade noll koll på vad jag gjorde eller hur jag kollade det (va ju meganervös)
Han frågade om det va bra djup, jag tvekade, han sa; ”klart det är, dom ser ju toppen ut!”

Jag kollade så att däcktrycken såg bra ut, han avbröt mig och ba ”dom ser ju toppen ut! kom nu kör vi!”

Jag behövde verkligen inte göra nått, det tog ca 1 min & han gjorde det typ åt mig hahaha
Gäst 2021-04-18 20:06 ! Citera #
Adam 2021-04-17
Hej grattis, var det automat eller manuell du körde upp?
Tack!!
Det var automat, så jag vet ju att det är några färre moment för mig att kunna kugga på, säkert därför jag fick kortet.

Men det blir en ny uppkörning med manuell låda om nått år eller två, vi äger just nu bara en automatbil hemma, därav automatkortet!

Senaste foruminläggen

Rubrik
Inlägg
Senaste inlägget
14
I går 20:04
5
I går 13:17
8
I går 09:49
Öppet forum – skriv direkt utan att registrera
Starta en egen tråd

Gratis körkortsbok

Teoribok – körkortsboken 2024 med körkortsteori
Ladda ner Teoribok
PDF   364 sidor   30 MB
Apple Books: Teoribok – den senaste körkortsboken 2024 med körkortsteori Google Play: Teoribok – den senaste körkortsboken 2024 med körkortsteori

Teoriprov med videofrågor

Videofrågor – teoriprov med körkortsfrågor på Körkortonline.se Teoriprov, gratis demo