Start > Körkortsforum > Teoriprov

Teoriprov

Erik 2021-04-15 10:34 ! Citera #
Hej

Jag ska göra provet snart. Jag undrar vad som förekommer mest på provet. Men också ser provet lika ut som dessa prov alltså om man får godkänt på körkort online är det hög sannolikhet att få det på provet? Sedan är det något du skulle behövt träna mera på?

mvh
Erik
Gäst 2021-04-15 11:04 ! Citera #
Vet inte om något förekommer mest på provet, har bara gjort en gång men misstänker att alla prov ser olika ut.

Jag läste personligen igenom boken en gång och gjorde sedan övningsprov och olika tester några gånger per dag i flera månader. Googlade även upp olika gratistester dagarna innan för att kolla så jag kunde även med andra formuleringar av frågorna. Gjorde lika med appar, laddade ner massa gratis test-versioner och övade i.

Väl på provet tog jag det lugnt, allt som jag hade minsta lilla tvek om markerade jag, svarade alltså bara på det som jag var 100% säker på. Gick tillbaka till de markerade och på alla utom två kom jag enkelt fram till vilket svar som var rätt. På de två jag inte kunde komma på vad svaret skulle vara (ena var med bilder och jag kunde bara utesluta ena bilden, kunde omöjligt se vad olikheten mellan de andra två skulle vara så tog bara den ena) tog jag bara något och så fick det vara. Fick 63 av 65 och det kändes enkelt.

Skulle säga att testerna kommer man långt med, men testa även från andra sidor eftersom man lär sig svaren på frågorna vilket kan bli svårt om det är andra formuleringar hos trafikverket sedan.
mmyrxo 2021-04-15 18:34 ! Citera #
Har gjort provet 2 ggr, kommer många situationer med bilder som kräver att man kollar detaljerat. Mycket frågor baserat på logik. Tänk på att du vet hur växling fungerar även fast du kanske kör automat då det kan komma sånna frågor. Det gäller bara att man kan sätta ihop alla sina kunskaper för att få ut ett bra svar :)

Senaste foruminläggen

Rubrik
Inlägg
Senaste inlägget
5
I dag 06:09
94
I dag 05:55
Öppet forum – skriv direkt utan att registrera
Starta en egen tråd

Gratis körkortsbok

Teoribok – körkortsboken 2024 med körkortsteori
Ladda ner Teoribok
PDF   364 sidor   30 MB
Apple Books: Teoribok – den senaste körkortsboken 2024 med körkortsteori Google Play: Teoribok – den senaste körkortsboken 2024 med körkortsteori

Teoriprov med videofrågor

Videofrågor – teoriprov med körkortsfrågor på Körkortonline.se Testa ett teoriprov