Start > Körkortsforum > Kuggat första uppkörningen

Kuggat första uppkörningen

Gäst 2021-04-14 08:37 ! Citera #
Hej!! Kuggade första uppkörningen och känns inte alls bra. Hade uppvärmning med min trafiklärare innan och hon tyckte att det skulle gå hur bra som helst, men det verkade inte inspektören tycka. När vi kom tillbaka så tyckte han att jag hade dålig planering inför rondeller och korsningar och kom ibland i för höga växlar in till sådana situationer. När min trafiklärare fick höra det blev hon lite chockad eftersom det aldrig är något som hon märkt av innan.
Såhär står det i resultatet jag fick på mailen:

Grundorsak till underkännandet är:
Trafiksäkerhet och beteende
Din körning visar brister i att:
Förutse och bedöma konsekvenser av olika händelseförlopp

Detta får konsekvenser på:
Manövrering
Din körning visar brister i att:
Uppvisa en rutinmässig manövrering (blev vingligt på en landsväg och därför tryckte han i denna)

Miljömedveten körning
Din körning visar brister i att:
Använda körteknik som medför låg bränsleförbrukning

Trafiksäkerhet och beteende
Din körning visar brister i att:
Samspela med andra trafikanter

Vad ska jag träna mer på???
Sv 2021-05-24 20:00 ! Citera #
Vi har väldigt lika upplevelser! För mig har det gått så bra och likaså på uppvärmningen, min lärare var jättesäker på att jag skulle klara det. Jag visade brist på cirkulation, korsning, sväng frn landsväg och parkering, för att han tyckte att jag hamnade för nära bilen..
Hur som helst, det är bara att jobba på de man kuggade på och inte ge upp. Har du kört upp igen? Eller har du fått någon ny tid? Finns inga tider förräns augusti när jag ska boka genom körskolan, och i mars NÄSTA år om man bokar som privatist! Helt sjukt.

Senaste foruminläggen

Öppet forum – skriv direkt utan att registrera
Starta en egen tråd

Gratis körkortsbok

Teoribok – körkortsboken 2024 med körkortsteori
Ladda ner Teoribok
PDF   364 sidor   30 MB
Apple Books: Teoribok – den senaste körkortsboken 2024 med körkortsteori Google Play: Teoribok – den senaste körkortsboken 2024 med körkortsteori

Teoriprov med videofrågor

Videofrågor – teoriprov med körkortsfrågor på Körkortonline.se Teoriprov, gratis demo