Start > Körkortsforum > Kuggat 3 gånger!!

Kuggat 3 gånger!!

Vaa1 2021-04-13 19:11 ! Citera #
Jag har kört upp 3 gånger kuggat två gånger på samma sak, på motorvägen min andra uppkörning glömde jag gasa upp direkt till 100 utan jag stannade på 85, så jag övningskörde mer på ”påfart” för att komma in i min fil och redan vara uppe i 100, när jag övningskör har jag inget problem med det så jag bokade min 3 uppkörning och samma sak hände men en bil var framför mig som körde sakta så jag höll på och gasa upp till 80 men inte lika hastigt, jag ser att en lastbil är bakom mig som åker i 80km/h men samtidigt kan jag inte styra bilen som åker sakta framför mig så min inspektör gasar upp mig till 80 sen när vi kommer tillbaka säger hon att hon ser att jag kan köra och hon vet hur jag tänkte men det är en fara i trafiken? Är det rätt? Om jag hade gasat upp till 80 så hade jag kört för nära och nästan krockat in i bilen framför mig, ja menar avstånd? Från polisens perspektiv ifall lastbilen körde in i mig så är det ju hans ansvar eller tänker jag fel?
Gäst 2021-04-14 10:14 ! Citera #
Du måste hålla på ”ditt”, du ska inte bromsa ner för att bilen framför dig kör allt för långsamt.
Det är den förarens ansvar att ha uppsikt på trafiken, både bakom och på den anslutande vägen.

Om du då sänker farten, så kommer föraren att ta det som ett tecken på att han har mer tid att kör in på den anslutande vägen. Och tillslut står ni alla still.

Senaste foruminläggen

Öppet forum – skriv direkt utan att registrera
Starta en egen tråd

Gratis körkortsbok

Teoribok – körkortsboken 2024 med körkortsteori
Ladda ner Teoribok
PDF   364 sidor   30 MB
Apple Books: Teoribok – den senaste körkortsboken 2024 med körkortsteori Google Play: Teoribok – den senaste körkortsboken 2024 med körkortsteori

Teoriprov med videofrågor

Videofrågor – teoriprov med körkortsfrågor på Körkortonline.se Testa ett teoriprov