Hej!! Sorry för sent svar, men har inte hängt så mycket här längre efter jag klarade uppkörningen
Jag och min kompis hade tider samma dag, och min kompis körde upp innan mig. Hon fick köra på mer landsvägar, backa runt hörn, parkera, huvudled & cirkulationer osv. Jag fick inte backa mer än att backa ut från parkeringsplatsen. Vi åkte åt andra hållet (hon visste nog att vi kände varandra och skulle ta en sväng åt samma håll haha) så jag fick lite stadstrafik. Ingen aning om hur rutten alltid går, men själva stadstrafiken varade för mig i ca 2 minuter, väjningsplikt ut och något körfältsbyte för att åka vidare mot målet. Motorväg mot Stockholm och sen svänga av.
Inspektören vi hette Jennie och hon var verkligen jättebra och rättvis! Både jag och min kompis blev godkända.
Jag tyckte att jag glömde hoppa över en växel när jag accelererade på motorvägen, hon pratade så kom av mig lite i en sväng och glömde blinka i god tid, såg inte vart vägen gick (massa småvägar i ett villaområde med en parkering bredvid så såg inte vilken väg som var till vad). När jag var godkänd förklarade jag detta, men det med växlingen såg hon hellre att man körde trafiksäkert än att tänka för mycket på miljön. När jag ”glömde” blinka så blinkade jag ändå innan svängde, kollade bakåt innan jag bromsade och åt sidorna, utan jag kastade mig inte bara ut i panik. När jag missade vägen så sa hon att det var svårt att se, jag erbjöd mig köra tillbaka och vända på lämplig plats men hon tyckte det inte det behövdes.
Med andra ord så tycker jag att hon var rättvis, väldigt pedagogisk och trevlig. Vi hade åkte i nästan 4 timmar dit tidigt på morgonen så man var rätt trött psykiskt. Man får väl tycka vad man vill om hur olika inspektörer bedömer, men om jag ska vara ärlig var hon nog något mer avslappnad med bedömningen än tex Stockholm som jag bor i. Min kompis hade kuggat 3 gånger innan och klarade det i Hudiksvall. Ingenting som var oväntat eller speciellt svårt. Tjejen innan oss blev kuggad så det var inte alla som klarade det. Hoppas det var något svar!