Start > Körkortsforum > Kuggade i Västerås. Ska till K…

Kuggade i Västerås. Ska till Kristianstad.

Dang 2021-04-08 13:14 ! Citera #
Jag pluggade en hel del och körde mitt bästa. Alltså sa trafikinspektören till mig att jag körde 99% rätt förutom ETT fel där jag svängde till höger och hamnade på vägrenen i stället för vänstra körfältet. Hon sa att allt annat gick jättebra. Ja, så jävla lurigt denna sväng var eftersom det var vid en uppförbacke och kunde inte se vägen till höger. Jag insåg mitt fel försent men lärde mig av det. Hon sa det va det enda som orsakade mitt underkännande.

Ska imorgon till Kristianstad. 2:a uppkörningen. Vad tycker ni om staden? Jag lärde mig köra i Örebro och Västerås så jag är vad vid stadstraffik. Men har ni andra tips?

Tack!
Gäst 2021-04-08 20:24 ! Citera #
Kristianstad är en jättebra stad att köra upp i och väldigt enkelt, inspektörerna är jätte trevliga där men var beredd på många cirkulationsplatser. Stort lycka till imorgon berätta gärna hur det gick sen! :)
Jfkfkfbf 2021-04-09 11:42 ! Citera #
FAN jag lyckades!!!! Känns så himla bra man. Du hade helt rätt att de är snälla där. INGA konstigheter i Kristianstad och jag tränade bara i Västerås och Örebro!

Om du är man och får en kvinnlig inspektör må bilängelarna vara med dig. Har ni frågor är ni välkomna :) :) :) :)
Gäst 2021-04-09 11:45 ! Citera #
Men åhh grattis bästa du!!! Jag visste att du skulle klara dig :) Kristianstad är helt klart den bästa staden om man ska köra upp i Skåne. Körde du upp privat med automatbil?
Jfkfkfbf 2021-04-09 11:46 ! Citera #
Ifall någon undrar. Jag gjorde proven två dagar i rad. Fick åka 9 timmar via tåget och sov inte på 28 timmar men lyckades göra det. OM DU är säker av dig själv och tycker att du inte behöver mer träning och bara gjort några misstag så var inte rädd att försöka igen
Jfkfkfbf 2021-04-09 11:48 ! Citera #
@gäst

Körde privat 10 lektioner. Och i trafikskola 10 gånger. Aldrig rört en bil förut men är bra på dstaspel så jag har en aning om manövrering och körande inna jag börjat.
Gäst 2021-04-09 19:41 ! Citera #
Körde du upp med automat eller med manuell?
Jfkfkfbf 2021-04-09 21:23 ! Citera #
Automat självklart. Ingen kan lära sig allt detta med 20 lektioner plus manuell växellåda. Eller kan man göra det? Vet ej.
Gäst 2021-04-09 22:21 ! Citera #
Jfkfkfbf 2021-04-09
Automat självklart. Ingen kan lära sig allt detta med 20 lektioner plus manuell växellåda. Eller kan man göra det? Vet ej.
Man kan säkert men absolut inte att köra upp mitt i Stockholm :)

De flesta som skryter om att de klarat av manuellt på 20 lektioner (totalt antingen med privat eller trafiskola) har gjort uppkörningen på en liten håla / by med 3 korsningar...

Komiskt men så är det.
Gäst 2021-04-11 00:15 ! Citera #
Skulle du kunna berätta mer om hur din uppkörning i Kristianstad gick till? Grattis till körkortet!

Senaste foruminläggen

Öppet forum – skriv direkt utan att registrera
Starta en egen tråd

Gratis körkortsbok

Teoribok – körkortsboken 2024 med körkortsteori
Ladda ner Teoribok
PDF   364 sidor   30 MB
Apple Books: Teoribok – den senaste körkortsboken 2024 med körkortsteori Google Play: Teoribok – den senaste körkortsboken 2024 med körkortsteori

Teoriprov med videofrågor

Videofrågor – teoriprov med körkortsfrågor på Körkortonline.se Testa ett teoriprov