Start > Körkortsforum > Andra uppkörningen, vad tittar…

Andra uppkörningen, vad tittar de på då?

klant 2021-04-06 15:57 ! Citera #
Jag hade min första uppkörning (privat) förra månaden men kuggade tyvärr. Det mesta var bra sa inspektören men det jag kuggade på var cirkulationsplats / filbyte och att kunna förutse risker och händelser t.ex missade jag sakta ner farten ordentligt i god tid innan rödljus. Annars var det andra bra sa hon.

Nu undrar jag om ni vet om man måste göra om allting i den andra uppkörningen? alltså det som man var bra på och godkänd på? Eller ska de mest fokusera mest på de brister jag hade som jag kuggade på?

Får man köra med samma inspektör igen? Antar att om det är en ny inspektör så kan han/hon se mitt tidigare protokoll från första körprovet?

Jag har övat som attan nu och hoppas på att klara det!
Anonym 2021-04-06 22:47 ! Citera #
Hej!

När du ska göra ett nytt körprov efter du kuggade din första så kommer inspektören kolla på allt igen. Du måste förstå att alla inspektörer gör på sitt eget sätt och vissa väljer att fokusera på de brister du hade på ditt förra prov medan andra väljer att göra om hela körprovet och kolla på allt igen. Därför råder jag dig att träna främst på de brister du hade på ditt förra prov men också att du går igenom alla andra moment innan du gör ditt nästa prov. Man vet aldrig vad en inspektör väljer att hitta på, så hellre vara förberedd på allt än att sitta där på provet och inte veta vad man ska göra...

Senaste foruminläggen

Rubrik
6
I dag 04:34
10
I dag 00:37
1
I går 19:26
2
I går 14:09
Öppet forum – skriv direkt utan att registrera
Starta en egen tråd

Gratis körkortsbok

Teoribok – körkortsboken 2025 med körkortsteori
Ladda ner Teoribok
PDF   367 sidor   31 MB
Apple Books: Teoribok – den senaste körkortsboken 2025 med körkortsteori Google Play: Teoribok – den senaste körkortsboken 2025 med körkortsteori

Teoriprov med videofrågor

Videofrågor – teoriprov med körkortsfrågor på Körkortonline.se Gratis körkortstest