Start > Körkortsforum > Uppkörning i Norrköping

Uppkörning i Norrköping

Carl 2021-03-30 21:06 ! Citera #
Hej! Har uppkörning i Norrköping vecka 14, jag är dock inte från Norrköping men har relativt bra koll på staden. Men min fråga är dock om någon har haft sin uppkörning i Norrköping relativt nyligen? Vart fick ni åka? Vad för bil fick ni köra? Några kluriga moment? Vem har ens som inspektör och hur var hen? osv, desto mer info desto bättre, stort tack på förhand!:)
V 2021-04-01 16:33 ! Citera #
Jag körde upp idag och kuggade. Bara kört och övat i Stockholm, men körde upp i Norrköping pga kaoset med tiderna. Centrumkörningen gick bra, så länge man är uppmärksam och tittar noga på alla skyltar. Var beredd på en hel del enkelriktat, cyklister, gångfartsområden. Förbered filbyte när du läser skyltarna när du kör mot mål (man behöver jobba rätt snabbt och smidigt ibland). Kuggade dock på E22:an tror jag (?) där det var 100 i hastighetsbegränsning. Fick i uppdrag två gånger att svänga av (ej lång avfart, vanlig landsvägssväng ut från vägen) och var för sen med inbromsningen (100 går snabbt!) vilket ledde till rätt fula och farliga svängar. Se upp för stopplikt på väg ut på stora vägen igen sedan, för ni lär svänga av och göra lite vändningar säkert. Har ny uppkörning om en dryg månad, och har bokat körlektioner med en trafikskola där för att öva på just det. Man ska inte vara kaxig bara för att man kommer från Stockholm:) hade dock en jättebra manlig inspektör med mig i bilen. Mysig och trevlig, och rättvis ändå.

Fick ett bra helhetsintryck av Norrköping och Trafikverket där. Ser fram emot nästa uppkörning efter några fler lektioner i staden!
V 2021-04-01 16:36 ! Citera #
Och Volvo v60 körde jag! Fanns även v40 och en skoda i modell jag ej kommer ihåg.
Carl 2021-04-01 17:52 ! Citera #
V 2021-04-01
Jag körde upp idag och kuggade. Bara kört och övat i Stockholm, men körde upp i Norrköping pga kaoset med tiderna. Centrumkörningen gick bra, så länge man är uppmärksam och tittar noga på alla skyltar. Var beredd på en hel del enkelriktat, cyklister, gångfartsområden. Förbered filbyte när du läser skyltarna när du kör mot mål (man behöver jobba rätt snabbt och smidigt ibland). Kuggade dock på E22:an tror jag (?) där det var 100 i hastighetsbegränsning. Fick i uppdrag två gånger att svänga av (ej lång avfart, vanlig landsvägssväng ut från vägen) och var för sen med inbromsningen (100 går snabbt!) vilket ledde till rätt fula och farliga svängar. Se upp för stopplikt på väg ut på stora vägen igen sedan, för ni lär svänga av och göra lite vändningar säkert. Har ny uppkörning om en dryg månad, och har bokat körlektioner med en trafikskola där för att öva på just det. Man ska inte vara kaxig bara för att man kommer från Stockholm:) hade dock en jättebra manlig inspektör med mig i bilen. Mysig och trevlig, och rättvis ändå.

Fick ett bra helhetsintryck av Norrköping och Trafikverket där. Ser fram emot nästa uppkörning efter några fler lektioner i staden!
Tack så jättemycket för att du delar med dig! Ska absolut tänka på dina tips! Vart fick du för mål att köra emot då du självständigt skulle följa anvisningar?
V 2021-04-01 18:01 ! Citera #
Ingen fara! Från Trafikverket tog vi direkt vänster, för att sedan köra höger upp till en rondell. Därifrån bad han mig följa skyltarna mot centrum. Ganska enkelt. Efter en körning i centrumområdet bad han mig att åka ut mot E22. Följde skyltarna, också ganska enkelt. Efter vi vänt på E22:an bad han mig följa sjukhusskyltarna (med rött kors på) som ledde tillbaka mot Trafikverket så småningom. Alla målen var bra skyltade tyckte jag!
Carl 2021-04-01 18:06 ! Citera #
V 2021-04-01
Ingen fara! Från Trafikverket tog vi direkt vänster, för att sedan köra höger upp till en rondell. Därifrån bad han mig följa skyltarna mot centrum. Ganska enkelt. Efter en körning i centrumområdet bad han mig att åka ut mot E22. Följde skyltarna, också ganska enkelt. Efter vi vänt på E22:an bad han mig följa sjukhusskyltarna (med rött kors på) som ledde tillbaka mot Trafikverket så småningom. Alla målen var bra skyltade tyckte jag!
Okej toppen! Känns lugnt nu då alla dessa vägar har jag bra koll på, återigen stort tack! Lycka till med nästa uppkörning! :D
kuggad i norrköping 2023-06-16 13:08 ! Citera #
Jag hade uppkörning i Norrköping. Har aldrig kört där tidigare, är från stockholm, men har hört att de flesta säger att det är enkelt i norrköping. Kan säga att det inte var det. Hade en jättetrevlig man, men vägarna var faktiskt svåra där. Har kört upp två gånger tidigare och inte kuggat på körning mot mål men gjorde det i norrköping. Jag skulle köra ut på E4an och det står 80km/h så jag gasar för att komma upp snabbt MEN den avfarten har jättesnäva svängar utan några varningsskyltar så vi flög höger och vänster. Man kan MAX köra 50 där så att det står 80km/h för någon som inte kan området är livsfarligt så förståeligt att jag blev kuggad på motorväg också. Mysig stad men kommer inte köra upp här igen. Se verkligen till att åka ner och träna på att köra där om du vill köra upp i norrköping.

Senaste foruminläggen

Rubrik
Inlägg
Senaste inlägget
30
I dag 00:00
17
I går 23:42
Öppet forum – skriv direkt utan att registrera
Starta en egen tråd

Gratis körkortsbok

Teoribok – körkortsboken 2024 med körkortsteori
Ladda ner Teoribok
PDF   364 sidor   30 MB
Apple Books: Teoribok – den senaste körkortsboken 2024 med körkortsteori Google Play: Teoribok – den senaste körkortsboken 2024 med körkortsteori

Teoriprov med videofrågor

Videofrågor – teoriprov med körkortsfrågor på Körkortonline.se Teoriprov, gratis demo