Jag körde upp idag och kuggade. Bara kört och övat i Stockholm, men körde upp i Norrköping pga kaoset med tiderna. Centrumkörningen gick bra, så länge man är uppmärksam och tittar noga på alla skyltar. Var beredd på en hel del enkelriktat, cyklister, gångfartsområden. Förbered filbyte när du läser skyltarna när du kör mot mål (man behöver jobba rätt snabbt och smidigt ibland). Kuggade dock på E22:an tror jag (?) där det var 100 i hastighetsbegränsning. Fick i uppdrag två gånger att svänga av (ej lång avfart, vanlig landsvägssväng ut från vägen) och var för sen med inbromsningen (100 går snabbt!) vilket ledde till rätt fula och farliga svängar. Se upp för stopplikt på väg ut på stora vägen igen sedan, för ni lär svänga av och göra lite vändningar säkert. Har ny uppkörning om en dryg månad, och har bokat körlektioner med en trafikskola där för att öva på just det. Man ska inte vara kaxig bara för att man kommer från Stockholm
hade dock en jättebra manlig inspektör med mig i bilen. Mysig och trevlig, och rättvis ändå.
Fick ett bra helhetsintryck av Norrköping och Trafikverket där. Ser fram emot nästa uppkörning efter några fler lektioner i staden!