Start > Körkortsforum > BE Teoriprov på lördag

BE Teoriprov på lördag

Andreas 2021-03-25 23:19 ! Citera #
Nu är det snart dags att skriva teoriprovet för BE, jag började plugga i början av Mars, sen dess har jag suttit minst 2 timmar varje kväll, jag har läst BE boken säkert 4 ggr och den vanliga körkortsboken en gång, det var ju över 20 år sen jag tog B kort så en del repitition behöver man ju. Jag har gjort ca 30 sluttester på elevcenralen och jag har nog fått 55 av 55 på minst 25 av dessa, här har jag som bäst fått 69 av 70 på testerna, 89% i snitt. Det är framförallt teorin som jag oroar mig för, uppkörningen är jag inte orolig för, jag är en väldigt van förare och har kört mycket med släp och husvagn. Teori är nu på lördag (27/3) och uppkörningen är nästa onsdag (31/3), klarar jag detta kan vi åka ut och campa den 1/4 så jag har en del press på mig :).
Ja vad tror ni kommer jag klara det ?
Kjell 2021-03-26 11:28 ! Citera #
Klart du fixar teoriprovet. Jag ska skriva senare i april. Vore intressant att höra om dina reflektioner efter provet, hur svårt det var mm. Jag har lite samma bakgrund som du. Lycka till
Andreas 2021-03-26 15:52 ! Citera #
Kjell 2021-03-26
Klart du fixar teoriprovet. Jag ska skriva senare i april. Vore intressant att höra om dina reflektioner efter provet, hur svårt det var mm. Jag har lite samma bakgrund som du. Lycka till
Ja jag kan meddela hur det gick på provet och ge dig lite tips. Nu är det sista kvällen innan och det blir ingen alkohol ikväll, provet är kl 08:20 imorgon :).
Ikväll så skall jag lägga minst 4 timmar på att läsa böckerna och göra prov.

/Andreas
Olga 2021-03-27 17:41 ! Citera #
Hej_ Hur gick det med provet ;)
Andreas 2021-03-27 19:53 ! Citera #
Jag fick tyvärr underkänt med minsta möjliga marginal (43, 44 är godkänt), jag har dock bokat ett nytt prov redan på måndag och då skall jag klara det.
En sak som jag måste bli bättre på är att inte spendera för mycket tid vid varje fråga, jag fick tidsbrist och hann aldrg gå igenom provet när jag var klar.
En sak som jag tror dem flesta andra också har rapporterat är att frågorna på trafikverkets prov är ganska annorlunda formulerade än här eller elevcentralen.
Men som sagt nu fixar jag det på måndag och sen har jag mitt BE kort på onsdag efter uppkörning sen blir det att åka iväg med vår nya husvagn på torsdag.

/Andreas
Andreas 2021-03-29 15:00 ! Citera #
Så nu har jag klarat provet, gick mycket bättre idag fick 48 av 55.
Nu är det bara uppkörning kvar.

/Andreas
Andreas 2021-03-31 21:02 ! Citera #
Klarade uppkörning idag, så nu blir att åka ut med vår husvagn imorgon ....:)
Gäst 2021-03-31 23:07 ! Citera #
Grattis!!

Senaste foruminläggen

Rubrik
Inlägg
Senaste inlägget
1
I dag 11:46
5
I dag 06:09
94
I dag 05:55
Öppet forum – skriv direkt utan att registrera
Starta en egen tråd

Gratis körkortsbok

Teoribok – körkortsboken 2024 med körkortsteori
Ladda ner Teoribok
PDF   364 sidor   30 MB
Apple Books: Teoribok – den senaste körkortsboken 2024 med körkortsteori Google Play: Teoribok – den senaste körkortsboken 2024 med körkortsteori

Teoriprov med videofrågor

Videofrågor – teoriprov med körkortsfrågor på Körkortonline.se Teoriprov, gratis demo