Start > Körkortsforum > PRAKTISKA KÖRTIPS?

PRAKTISKA KÖRTIPS?

Gäst 2010-06-01 10:47 ! Citera #
Finns det någon sida på nätet som tipsar om praktiska körtips? Typ alla klassiker med hur man ska tänka vid:
1) backa runt hörn
2) parkera i parkeringsficka
3) omkörning
4) ...
Freddan 2010-06-02 10:08 ! Citera #
Vet tyvärr ingen sånn sida.

1) backa runt hörn / När du tittar bakåt: Titta långt bort gärna något som står still(Träd,skylt).Detta för att att undvika att du sicksakar bakåt. Håll koll på att du inte backar ner några postlådor också!
2) parkera i parkeringsficka / Titta mycket i backspeglarna och ta det lungt.
3) omkörning / Blinka ut tidigt och gå ut i den andra filen tidigt. När du har kört om så du ser den bilen i backspegeln, blinka in och och vrid ratten långsamt tillbaka till den andra filen (Inga hastiga rörelser).
Om det skulle komma en bil och du inser att du inte hinner köra om, så bromsa och kör in tillbaks bakom bilen.
kerycah 2010-08-02 02:44 ! Citera #
Finns det någon som kan tipsa om hur man bäst lär sig hantera kopplingen? Jag är ute i förebyggande syfte ;)

Jag har inte själv börjat övningsköra än, men jag har en bekant som blev kallad kopplingen under större delen av sin skoltid p.g.a. otaliga kärringstopp.
eloje 2010-08-04 15:59 ! Citera #
Tack, detta hjälpte mig mycket faktiskt. Ska försöka tänka på det nu när jag ger mig ut igen! speciellt backningen har jag problem med, men nu jäklar ;)

Senaste foruminläggen

Rubrik
Inlägg
Senaste inlägget
14
I går 20:04
5
I går 13:17
8
I går 09:49
Öppet forum – skriv direkt utan att registrera
Starta en egen tråd

Gratis körkortsbok

Teoribok – körkortsboken 2024 med körkortsteori
Ladda ner Teoribok
PDF   364 sidor   30 MB
Apple Books: Teoribok – den senaste körkortsboken 2024 med körkortsteori Google Play: Teoribok – den senaste körkortsboken 2024 med körkortsteori

Teoriprov med videofrågor

Videofrågor – teoriprov med körkortsfrågor på Körkortonline.se Teoriprov, gratis demo