Start > Körkortsforum > Första uppkörningen och kuggad

Första uppkörningen och kuggad

Frasse 2021-03-22 13:30 ! Citera #
Har alltid haft skräck för att köra bil och idag var det dags för uppkörning.
Överlag gick det förvånansvärt bra och inspektören tyckte att jag körde bra med god uppsikt och riskmedvetenhet. Tills vi kom till körfältsbytena där jag hade en tendens att sänka släppa gasen när jag gjorde uppsikt framåt, bakåt och i döda vinkeln så det var det. Fail på den helt enkelt. Ändå känner jag mig glad över att ha kommit så här långt. Trodde aldrig att det skulle vara möjligt faktiskt. Väl hemma skrev jag ned en sammanfattning på småmissar och saker jag känt mig osäker på under uppkörningen. Bara upp på hästen igen, nöta dessa saker så lär man ju fixa andra uppkörningen :)
Ni som kuggar hoppas jag kan tänka på detta sätt också. Det är test i skarpt läge där misstag genom stress visar en vad man bör öva mer på för att klara det nästa gång och bli en bättre förare oå kuppen. För sin egen och andras skull :)
Gäst 2021-03-24 01:12 ! Citera #
Hej!
Älskar ditt tankesätt! Jag måste säga att jag känner en tjej som kugga uppkörningen 4 gånger av sin nervositet men när hon väl klara den så är hon den bästa föraren enligt alla faktiskt. Ibland är det verkligen värt det även om det kostar pengar o tid. Man kuggar hellre flera gånger än att man kanske blir med om en olycka eller så. Fortsätt kämpa och lycka till! You can do it!
Gäst 2021-04-02 10:37 ! Citera #
Frasse 2021-03-22
Har alltid haft skräck för att köra bil och idag var det dags för uppkörning.
Överlag gick det förvånansvärt bra och inspektören tyckte att jag körde bra med god uppsikt och riskmedvetenhet. Tills vi kom till körfältsbytena där jag hade en tendens att sänka släppa gasen när jag gjorde uppsikt framåt, bakåt och i döda vinkeln så det var det. Fail på den helt enkelt. Ändå känner jag mig glad över att ha kommit så här långt. Trodde aldrig att det skulle vara möjligt faktiskt. Väl hemma skrev jag ned en sammanfattning på småmissar och saker jag känt mig osäker på under uppkörningen. Bara upp på hästen igen, nöta dessa saker så lär man ju fixa andra uppkörningen :)
Ni som kuggar hoppas jag kan tänka på detta sätt också. Det är test i skarpt läge där misstag genom stress visar en vad man bör öva mer på för att klara det nästa gång och bli en bättre förare oå kuppen. För sin egen och andras skull :)
Vilken attityd, applåderar !!! Det är ju kul att någon med stor erfarenhet gör en rimlig bedömning om man är redo för trafiken, de vill bara att man tar sig till trafiken och återvänder till sin familje efter resan, och alla medtrafikanter med - det är för våra och allas säkerhet ! Du är strukturerad och noggrann, tar saker på allvar så du kommer att klara galant ! Jag var väldigt osäker (jag är 30 och kommer från ett land i östra Europa där kvinnor inte kör ofta, och om kvinnan kör skrattar alla män åt henne) så jag hade det svårt även mentalt. Jag klarade dock för 3 veckor sedan, köpte en liten begagnad bil och tränar på att köra - jag trodde aldrig att jag skulle vara där jag är nu någon gång !!!! :)
Gäst 2021-04-02 13:17 ! Citera #
Bra skrivet! :)

Senaste foruminläggen

Öppet forum – skriv direkt utan att registrera
Starta en egen tråd

Gratis körkortsbok

Teoribok – körkortsboken 2024 med körkortsteori
Ladda ner Teoribok
PDF   364 sidor   30 MB
Apple Books: Teoribok – den senaste körkortsboken 2024 med körkortsteori Google Play: Teoribok – den senaste körkortsboken 2024 med körkortsteori

Teoriprov med videofrågor

Videofrågor – teoriprov med körkortsfrågor på Körkortonline.se Teoriprov, gratis demo