Start > Körkortsforum > Hur mycket mer tid krävs?

Hur mycket mer tid krävs?

Nervig 2021-03-18 21:29 ! Citera #
Jag har läst teoriboken snart 3 gånger totalt (Svea, STR och Ta Körkort appen), jag har även gjort ett flertal slutprov och nästan alla 1000 frågor på ta körkort-appen, samt igår köpte jag körkortonline frågorna för att även nöta lite på de innan mitt teoriprov nästa vecka.

Jag söker självfallet överinlärning/djupförståelse och har inte riktiga problem gällande mitt pluggande. Sedan har jag pluggat ca 2 timmar varje dag i cirka 3 veckor, men det är allt.

Hur mycket mer tid krävs? Tror ni det räcker med det pluggande jag har gjort?
Player Unknown Battlegrounds 2021-03-20 20:37 ! Citera #
Sätt dig ner i ett mörkt rum och stäng av alla mobiler och datorer och bara blunda ögonen och gå igenom alla kapitlar från boken. Vilka kapitlar har du glömt bort? Vad känns dåligt? Vilka ämnen från boken känner du av mest negativ energi från ? Där har du svaret. Det var så jag gjorde. Och jag insåg att min största svaghet var vägmärken och detaljer gällandes besiktningar och försäkringar. Efter min 10 minuters meditation så tände jag ljuset igen och läste på om det jag var minst kunnig inom. Testa det så är jag rätt säker på att du är redo.
Empan 2021-03-22 12:53 ! Citera #
Jag har tidigare pluggat bara på”ta körkort” appen (oregelbundet 1 år tidigare) innan jag på riktigt beslut mig för att börja ta körkort.

Jag började sent i februari me att att öppna boken och läste klart den 3 dagar innan provet skulle vara. Jag läste igenom boken endast 1 gång och pluggade parallellt med körkortsappen och ta körkort och började med körkortsonline I fredags och gjorde den hela helgen. Idag tog tog jag provet och blev godkänd med resultatet: 57 av 65.

Alla är såklart olika men du verkar ju vara på väldigt god väg och söker dig till att lära dig på djupet som är extremt viktigt för att ha en god chans att få godkänt. Det räcker inte med att memorera svaren till teorifrågorna om man vill kunna resonera sig till svar. Men vissa har ju turen med sig, eftersom varenda prov är olika och får ett ”bättre” prov. Youtube videos har också varit extremt fördelaktigt !
Har du bokat teoriprovet ännu, eller har du haft det? Blev du godkänd? Hoppas det gick/går bra!!
Nervig 2021-03-22 13:42 ! Citera #
Empan 2021-03-22
Jag har tidigare pluggat bara på”ta körkort” appen (oregelbundet 1 år tidigare) innan jag på riktigt beslut mig för att börja ta körkort.

Jag började sent i februari me att att öppna boken och läste klart den 3 dagar innan provet skulle vara. Jag läste igenom boken endast 1 gång och pluggade parallellt med körkortsappen och ta körkort och började med körkortsonline I fredags och gjorde den hela helgen. Idag tog tog jag provet och blev godkänd med resultatet: 57 av 65.

Alla är såklart olika men du verkar ju vara på väldigt god väg och söker dig till att lära dig på djupet som är extremt viktigt för att ha en god chans att få godkänt. Det räcker inte med att memorera svaren till teorifrågorna om man vill kunna resonera sig till svar. Men vissa har ju turen med sig, eftersom varenda prov är olika och får ett ”bättre” prov. Youtube videos har också varit extremt fördelaktigt !
Har du bokat teoriprovet ännu, eller har du haft det? Blev du godkänd? Hoppas det gick/går bra!!
O herregud stort grattis!

Jag har provet imorgon, så vi får hålla tummarna. Har inte pluggat så mycket i helgen med tanke på att det var ständigt ett fullt firande för min 18-årsdag lol. Det har nu börjat hända att jag memorerat ta-körkort-appen frågorna så jag har i stort sätt lagt den åt sidan och fokuserar på körkortonline (tycker de är lite väl lätta? Det är rätt dumma svarsalternativ, var det så på teoriprovet också?) men även teoriboken.

Hur var provet upplagt överlag?
Empan 2021-03-28 23:27 ! Citera #
Så härligt. Hur gick det!!!
Hur tyckte du det va?
Jag kan meddela att jag gjorde samma sak, man vet att man börjar bli redo när ”ta körkort” börjar bli lite för enkelt och gjorde samma sak då, att övergå till frågorna här som är lite mer utmanande faktiskt! :D
Det var lite klurigare men liknande ändå frågorna som kommer här
Nervig 2021-03-31 14:52 ! Citera #
Empan 2021-03-28
Så härligt. Hur gick det!!!
Hur tyckte du det va?
Jag kan meddela att jag gjorde samma sak, man vet att man börjar bli redo när ”ta körkort” börjar bli lite för enkelt och gjorde samma sak då, att övergå till frågorna här som är lite mer utmanande faktiskt! :D
Det var lite klurigare men liknande ändå frågorna som kommer här
Jag klara det! Fick 64/65.

Kände att jag hade VÄLDIGT tur med mitt prov, eller så var jag bara väl förberedd!

I måndags klarade jag även min uppkörning så nu har jag körkort, känns så skönt. Har du klarat uppkörningen ännu?
audirs6 2021-03-31 23:04 ! Citera #
Jag klara det igår fick 52 poäng, pluggade 3 dagar på den här sidan och elevcentralen
Empan 2021-04-01 16:31 ! Citera #
NÄMEEN GUUUU!
Va glad ja blir o höra att det gick så bra!
Graattis till körkortet, WOW :)
Tyvärr har jag inte varit ute i god tid med att boka uppkörning så kommer få vara på hugget nu varje morgon med en tid! Känner mig inte helt klar me körningen än, det ska nog ordna sig.
Berätta gärna hur var uppkörningen för dig, vart körde du upp, har du några hjälpsamma tips!?
Och återigen verkligen stort grattis till ditt körkort :D
Nervig 2021-04-01 21:40 ! Citera #
Empan 2021-04-01
NÄMEEN GUUUU!
Va glad ja blir o höra att det gick så bra!
Graattis till körkortet, WOW :)
Tyvärr har jag inte varit ute i god tid med att boka uppkörning så kommer få vara på hugget nu varje morgon med en tid! Känner mig inte helt klar me körningen än, det ska nog ordna sig.
Berätta gärna hur var uppkörningen för dig, vart körde du upp, har du några hjälpsamma tips!?
Och återigen verkligen stort grattis till ditt körkort :D
Tack så mycket!

Kan börja med att säga att jag enbart körde privat, så jag kommer nog inte med världens bästa tips. Men det jag kan säga är att jag inte alls var nervös under min körning, vilket jag tror va jätte nyttigt med tanke på att jag hade full kontroll över allt jag gjorde.

Jag vågade lägga inputs, och jag pratade mycket med mig själv. Jag har också hört att det lönar sig att prata med sig själv under körningen, tex påminna sig själv om skyltar eller förklara vad man gjorde fel ifall man märkte av att man gjort fel.

Men i sig var uppkörningen för mig väldigt lugn och simpel, jag trodde på mig själv och gjorde min grej!

Jag körde upp i Gävle kl 10:00, det var lugnt i trafiken och Gävle för mig var en mycket lätt stad! Jag rekommenderar verkligen Gävle ifall du lyckas hitta en tid där! (Jag kommer inte från Gävle och har enbart kört där 2/3 gånger.)

Senaste foruminläggen

Öppet forum – skriv direkt utan att registrera
Starta en egen tråd

Gratis körkortsbok

Teoribok – körkortsboken 2024 med körkortsteori
Ladda ner Teoribok
PDF   364 sidor   30 MB
Apple Books: Teoribok – den senaste körkortsboken 2024 med körkortsteori Google Play: Teoribok – den senaste körkortsboken 2024 med körkortsteori

Teoriprov med videofrågor

Videofrågor – teoriprov med körkortsfrågor på Körkortonline.se Gratis körkortsfrågor