Start > Körkortsforum > Hur långt innan provet pluggad…

Hur långt innan provet pluggade ni?

Anonymous 2021-03-18 18:38 ! Citera #
Hej! Jag undrar hur långt tid innan teoriprovet ni pluggade och hur många månader ni övningskörde innan? JAg har ingen aning om jag ens gör rätt nu men jag har smått kört sedan oktober men mycket mer nu i januari februari och mars. Började plugga lite teori i februari och mycket mer nu i mars och jag har kommit typ 1/4 av boken. Siktar på att ta provet i sommar men vet inte om jag kommer kunna allt tills dess, vad tror ni?
Klarade provet idag 2021-03-18 18:57 ! Citera #
Jag pluggade 1-2 timmar per dag i 1månad och klarade de idag. Började köra hos körskola i december. Hade varit klar tidigare om det inte var så dåligt med tider!
Gumbold 2021-03-18 22:36 ! Citera #
Har pluggat i 2 veckor typ och kan 50 % har 1 vecka till inför provet så jag får maxa min tid till det dubbla. Alltså 4 timmar per dag med 30 minuter jämna mellanrum som att spela tv-spel eller att träna.
Gäst 2021-03-18 23:15 ! Citera #
Började nog läsa boken lite smått ett helt år innan jag klarade proven. Hade ingen tidsplan direkt så tog det jäkligt lugnt hehe. Läste boken kanske 2-3 gånger under tiden som jag övningskörde. Till slut kände jag mig redo med körningen och bokade då in båda proven. Kunde ju typ hela boken då så behövde bara plugga på några datum och siffror. Klarade det med god marginal. Skulle nog säga att ju tidigare du dyker in i teorin desto enklare kommer det vara. Sen var väl mitt sätt lite overkill men som sagt hade ingen tidspress.
Björn He 2021-03-19 00:13 ! Citera #
Jag glömde läsa Körkortsboken innan jag åkte till teoriprovet, som var för nästan exakt 7 och ½ år sen; jag tänkte inte på att man måste läsa på Körkortsboken, men jag lärde mig av misstaget och köpte en Körkortsbok och läste på den så noga jag bara kunde ända tills jag kände mig kunna vad som stod i boken utantill, som tog mig kanske en vecka. Jag bokade in ett nytt teoriprov bara tio dagar efter dagen jag köpte Körkortsboken, och fick godkänt med knapp marginal; 52 poäng av 65 möjliga. På första försöket fick jag bara 45 poäng, och blev då kuggad, eftersom man måste få minst 52 för att kunna godkännas.
Gäst 2021-03-19 10:22 ! Citera #
Jag läste boken typ 3-4 månader innan provet. Läste lite varje dag så jag gick genom boken en gång iaf.

Missade att läsa vissa sidor men det är inte hela världen.

Sen pluggade jag frågorna från elevcentralen och då menar jag inte att kmma ihåg frågorna utantill utan att snarare försöka förstå varför svaret blev si eller så...

Samma med frågorna från körkortonline.

Jag fick 60/65 på riktiga provet.

Så ganska goda marginaler.

Frågorna på provet var verkligen fågel och fisk.

Vissa frågor var riktigt svåra där man fick brottas med det medan andra frågor var i princip nästan... Gratis.

De kommer att få många gratisfrågor på provet om du har tur men vissa frågor är liksom.... knasiga.

Senaste foruminläggen

Öppet forum – skriv direkt utan att registrera
Starta en egen tråd

Gratis körkortsbok

Teoribok – körkortsboken 2024 med körkortsteori
Ladda ner Teoribok
PDF   364 sidor   30 MB
Apple Books: Teoribok – den senaste körkortsboken 2024 med körkortsteori Google Play: Teoribok – den senaste körkortsboken 2024 med körkortsteori

Teoriprov med videofrågor

Videofrågor – teoriprov med körkortsfrågor på Körkortonline.se Teoriprov, gratis demo