Start > Körkortsforum > För er som behöver lite pepp

För er som behöver lite pepp

Ylva 2021-03-18 01:29 ! Citera #
Ge inte upp hörni.
Att fixa körkortet är kanske något som är väldigt enkelt för en del, men för andra är det lite kämpigare.
Jag är rätt säker på att det finns många som kämpar därute.
Det spelar ingen roll hur vägen till körkortet ser ut. Alla är vi olika och har olika förutsättningar. Så försök att sluta jämföra dig själv med andra.
Att tvivla på sig själv är inte någonting bra och kommer absolut inte göra vägen till körkortet lättare. Men däremot vet jag att man kan komma långt med rätt tankesätt.
Det gäller att ha lite ”jävlar anamma” och att försöka tro på sig själv, trots motgångar.
En annan sak man kan göra är att fråga sig själv varför man ens vill skaffa körkort.
Är det för din egen skull? Eller är det för ett drömjobb du vill ha som kräver det?
Oavsett anledningen till varför just du vill ha körkort, så kan det vara bra att ha det i minnet när det är kämpigt. Dels för att påminna sig själv om varför man ens började med sin körkortsprocess, men även som ett slags mål för sig själv att det är dit du vill.
Sen är det skitsamma om du
t.ex. skulle fixa körkortet efter 3-4 uppkörningar. För i slutändan spelar dessa antal gånger inte någon roll alls.
När du väl har det där körkortet sen så kommer du inte ens tänka på dina tidigare kuggningar/ motgångar.
Och hur kämpigt det än må vara nu, kommer det vara värt allting i slutändan. Så vad du än gör, ge inte upp. Du kommer fixa körkortet tillslut.
Låt din resa till körkortet vara just din resa. Vägen dit ser olika ut för alla.
Jag tror på dig.
Stort lycka till.
Eve 2021-03-19 16:26 ! Citera #
Väldigt bra skrivet! Tog med mig allt det här på uppkörningen idag i Farsta och tänkte på exakt det du beskrev, under provet. Gjorde några fel men det var inte hela världen. Har kämpat riktigt ordentligt med det här och det kändes så bra när jag äntligen blev godkänd (på tredje försöket :lol: )
Så jag hoppas att alla som läser ditt inlägg tar till sig det du säger för du har helt rätt. Personligen är jag ibland för försiktig i trafiken så jag tog på mig det där ”jävlar anamma” och tänkte att nu ska det gå min väg. Superbra att jag hann läsa ditt inlägg precis innan mitt prov! Tackar!
Ylva(Ts) 2021-03-20 16:55 ! Citera #
Åh vad kul, grattis till körkortet Eve! :-)
Det gäller att tro på sig själv och inte ge upp. Tillslut klarar man det. :-) Oavsett hur vägen dit ser ut.
Tack så mycket, jag hoppas också att fler läser mitt inlägg här.
Min Sohn Pungh 2021-03-20 22:25 ! Citera #
Väldigt fint skrivet. Du borde vara en motivations coach :- )

Senaste foruminläggen

Rubrik
2
I går 22:41
1
I går 22:06
2
I går 12:10
Öppet forum – skriv direkt utan att registrera
Starta en egen tråd
Teoribok – körkortsboken 2025 med körkortsteori
Körkortsboken 2025

Teoriprov med videofrågor

Videofrågor – teoriprov med körkortsfrågor på Körkortonline.se Teoriprov, gratis demo