Om det hjälper så kan jag berätta att jag också är konstant nervös nu under 2 veckor, har svårt att somna och får högre blodtryck när jag tänker på uppkörningen (och det gör jag hela tiden 24/7!
). Jag förstår inte vad det beror på, kanske långa väntetider + över 40 tusen jag har redan betalt för övningskörning ? Och jag vet att om jag inte klarar så kommer jag att betala även mer eftersom jag måste ju träna på ... iaf med detta vill jag säga att du inte är ensam, och jag är ju över 30 och det är verkligen inte första provet / utmaning jag tar i livet, men jag var typ aldrig så nervös tänk så:
1) det är verkligen inte end of life, vi alla misslyckas ibland, även bästa av oss, det enda du kan göra är ditt bästa och det har du säkert redan gjort och kommer att göra under uppkörningen! Om det räcker inte , ska du träna mer och fixar det lite senare! Dina föräldrar kommer att älska dig ändå och det viktigaste är att du blir godkänd när du är redo så att du finns för dina föräldrar även i framtiden och inte hamnar i någon olycka
Eller hur ?
2) det viktigaste nu är att du lär dig att kontrollera nervositeten, det är skadligt för hälsan och körkortet är inte värt det, även uppkörningen kommer att gå bra om du kommer med rätt inställning och inte pushar dig över mentala gränser . Läs om ”stress management” - det finns massa bra tekniker och förslag, några ska säkert funka för dig! T ex jag lyssnar på lugnande musik som jag gillar (meditativ musik, etc) + läser mycket så att hjärnan är upptagen , även innan jag somnar så jag sover bra. Kolla kanske på positiva filmer , gå på promenader, alltså hitta dina saker som hjälper !