Start > Körkortsforum > Uppkörning plus underkänt teor…

Uppkörning plus underkänt teoriprov

Erik 2021-03-10 11:54 ! Citera #
Tjena gott folk :) Har bokat teoriprovet 1 dag innan uppkörning. Kan jag ändå få göra och få godkänt på uppkörningen om jag misslyckas med teorin? Vad händer sen då? Hade jag fått körkortet om jag liksom kmr tillbaks efter 2 veckor och skriver rätt på teorin?
Ida 2021-03-10 12:04 ! Citera #
Hej! Tyvärr inte teoriprovet måste vara godkänt innan man får genomföra uppkörningen.
Björn He 2021-03-10 12:51 ! Citera #
Ja nuförtiden, sedan nån lagändring från förra året tror jag, är det ju krav på godkänt teoriprov för att kunna göra körprov, som dock jag tycker är onödigt; att bli kuggad på teoriprovet behöver ju inte innebära att man är för ofärdig för att kunna göra körprovet. När jag, nu 25 år (och 7 månader) gammal, skulle ta körkort för ungefär exakt 7 och ½ år sen så gjorde jag båda proven samtidigt trots kuggning, för på den tiden var det ju andra regler än de som är nu; nämligen att teoriprovet skall göras först, men ÄVEN om man blir kuggad på teoriprovet så skall man ändå göra körprovet, och om man blir godkänd på ena delprovet men inte det andra så måste det andra klaras senast 2 månader efter den dag man klarade det ena, om inte så måste båda delproven göras om.

Senaste foruminläggen

Öppet forum – skriv direkt utan att registrera
Starta en egen tråd

Gratis körkortsbok

Teoribok – körkortsboken 2024 med körkortsteori
Ladda ner Teoribok
PDF   364 sidor   30 MB
Apple Books: Teoribok – den senaste körkortsboken 2024 med körkortsteori Google Play: Teoribok – den senaste körkortsboken 2024 med körkortsteori

Teoriprov med videofrågor

Videofrågor – teoriprov med körkortsfrågor på Körkortonline.se Gratis körkortsfrågor