Start > Körkortsforum > Har allvarliga koncentrations …

Har allvarliga koncentrations och fokus problem med teorin.

Adam 2021-03-07 01:38 ! Citera #
När jag väl sätter mig ner så går det bara inte att plugga. Har försökt med boken, online och även frågor. Det verkar hopplöst. Har ni några tips på hur ni pluggar? Gör ni det direkt när ni vaknat eller innan ni somnar? Något speciellt som ni dricker kanske som ökar fokusförmågan? Mitt prov är den 25. HJÄLP :cry: :(
Badhol 2021-03-07 01:57 ! Citera #
Du inte gråta :( . Allting blir bra min gombis. Relax och drika mikke mjolk. Ha det fin min frend :)
Lars 2021-03-07 07:05 ! Citera #
Fotboll ? Brukar lugna mina nerver när jag övar hörnor i trädgården :)
Ferdinand 2021-03-07 09:47 ! Citera #
Koka lite grönt te och hämta en mysig filt som du kan hålla runt omkring dig medans du sitter i ett hörn och lixom chill läser boken i ett hörn. Det är så jag gör och det är riktigt skönt. Tänd gärna ett levande ljus och bara chilla lixom.
Bob 2021-03-07 11:59 ! Citera #
Egentligen tror jag det har o göra med att du inte riktigt kan lägga undan all annan fokus. Sätt dig ner för fan och lås in dig ett rum med endast boken och inget annat. Stäng av alla förbannade datorer och tv spel så ska du se hur fort du lär dig allt. Jag läste endast i 3 dagar. Typ 7 till 8 timmar om dagen med pauser om 10 minuter. Klarade 55 på provet som ingenting.
Mats 2021-03-15 17:32 ! Citera #
Bob 2021-03-07
Egentligen tror jag det har o göra med att du inte riktigt kan lägga undan all annan fokus. Sätt dig ner för fan och lås in dig ett rum med endast boken och inget annat. Stäng av alla förbannade datorer och tv spel så ska du se hur fort du lär dig allt. Jag läste endast i 3 dagar. Typ 7 till 8 timmar om dagen med pauser om 10 minuter. Klarade 55 på provet som ingenting.
Hur tror du man gör det då ifall man har ett jobb om dagarna hahaha
Hehe 2021-03-15 20:18 ! Citera #
Ljudböcker är nyckeln! Finns några på storytel, och de har 14 dagar gratis skulle jag tro. Sedan finns det inläsningstjänster som din skola brukar erbjuda, där finns STRs egna exemplar på teoriboken (cirka 8h lång, men går att öka hastigheten.)

Senaste foruminläggen

Rubrik
Inlägg
Senaste inlägget
6
I går 21:48
2
I går 17:58
4
I går 16:59
Öppet forum – skriv direkt utan att registrera
Starta en egen tråd

Gratis körkortsbok

Teoribok – körkortsboken 2024 med körkortsteori
Ladda ner Teoribok
PDF   364 sidor   30 MB
Apple Books: Teoribok – den senaste körkortsboken 2024 med körkortsteori Google Play: Teoribok – den senaste körkortsboken 2024 med körkortsteori

Teoriprov med videofrågor

Videofrågor – teoriprov med körkortsfrågor på Körkortonline.se Teoriprov, gratis demo