Start > Körkortsforum > Räcker boken?

Räcker boken?

Play 2021-03-03 11:43 ! Citera #
Många frågar om frågorna räcker men jag tycker inte att jag lär mig speciellt bra.. Jag förstår inte varför reglerna finns osv. Klarar man provet om man bara har den senaste Körkortsboken 2021 som hjälpmedel?
Gabriella 2021-03-03 13:18 ! Citera #
Hej!
Personligen läste jag igenom boken x antal gånger, sedan läste jag på teorin här på ”körkortonline” för att sedan till slut göra alla 1023 frågorna två gånger. Det hjälper även att du kollar på videos ex. Sunnes trafikskola. Men se till att du kan grunden, med det menar jag ex. Högerregeln, väjnings och stopp plikt. Det kommer många frågor där du måste veta vem som har företräde och hur du bör uppföra dig i trafiken. Lycka till!!
Gäst 2021-03-03 23:18 ! Citera #
Boken is the shit.
förståelse..djupinlärning.

varvade själv m frågor körskolan och denna sida.

kan säga såhär.

hade jag inte läst boken..bara nött frågor osv.
ja kanske klarat provet...men förståelsen..nej.

så mitt tips. läs boken, analogt javisst i den digitala världen, men den behöver ingen uppladdning eller internet för att fungera.
Gäst 2021-03-03 23:43 ! Citera #
Klarade det med boken från typ 2004 så svar ja
Gäst 2021-03-04 01:04 ! Citera #
Jag hade inte klarat av provet om jag inte hade pluggat boken....

Läste boken en gång 3 månader innan provet. Jag läste lite varje dag.

En vecka innan provet gjorde massor med tester från elevcentralen.

Körkortonline frågor var ok men de var lite för svåra tycker jag.

På provet fick jag nästan 90 % rätt.

Men det var väldigt många frågor från boken - speciellt de sidorna med bilder.
Björn He 2021-03-24 23:38 ! Citera #
Gäst 2021-03-04
Jag hade inte klarat av provet om jag inte hade pluggat boken....

Läste boken en gång 3 månader innan provet. Jag läste lite varje dag.

En vecka innan provet gjorde massor med tester från elevcentralen.

Körkortonline frågor var ok men de var lite för svåra tycker jag.

På provet fick jag nästan 90 % rätt.

Men det var väldigt många frågor från boken - speciellt de sidorna med bilder.
Det är nog sant att man måste vara påläst på Körkortsboken för att kunna klara teoriprovet. Jag glömde läsa på Körkortsboken innan jag åkte till teoriprovet, för jag tänkte olyckligtvis inte på att man måste läsa på Körkortsboken, och kuggade med enbart 45 poäng av 65 möjliga. Men när jag hade hade lärt mig av mitt misstag så köpte jag en Körkortsbok och läste på den ända tills jag ansåg mig kunna innehållet i boken utantill, och först därefter bokade jag tid för nytt teoriprov och klarade det på andra försöket, med dock relativt dåligt resultat, 52 poäng, men 52 av 65 är ju ändå det lägsta poänget som krävs för godkänt.
Gäst 2021-03-25 08:31 ! Citera #
Det bästa du kan göra är att kombinera boken och göra frågor från elevcentralen och även vissa frågor från körkortonline - så du är beredd på att applicera kunskap i verkliga testet.

Riktiga provet hade många frågor om just situationer om jag kommer ihåg rätt.

Fanns också några videos på situationer och hur man ska lösa det. Sen får man tänka på att TV har en frågebank på kanske flera tusen frågor och det är slumpen som avgör vilka frågor man får vid just det tillfället.

Senaste foruminläggen

Rubrik
Inlägg
Senaste inlägget
1
I dag 01:43
4
I dag 00:14
9
I går 21:36
18
I går 19:43
Öppet forum – skriv direkt utan att registrera
Starta en egen tråd

Gratis körkortsbok

Teoribok – körkortsboken 2024 med körkortsteori
Ladda ner Teoribok
PDF   364 sidor   30 MB
Apple Books: Teoribok – den senaste körkortsboken 2024 med körkortsteori Google Play: Teoribok – den senaste körkortsboken 2024 med körkortsteori

Teoriprov med videofrågor

Videofrågor – teoriprov med körkortsfrågor på Körkortonline.se Gratis körkortsfrågor