Start > Körkortsforum > Hur är teoriprovet 2021?!??!?!

Hur är teoriprovet 2021?!??!?!

Nervöskille 2.0 2021-03-18 18:54 ! Citera #
Jag klarade det!!!!! :D
nervöskille 2.0 2021-03-19 11:00 ! Citera #
JAG KLARADE DET!
B 2021-03-21 19:55 ! Citera #
Gratulerar, se nu till att fixa uppkörningen ;)
Eriken 2021-03-21 20:19 ! Citera #
Gäst 2021-03-18
Det jag tyckte var jobbigt var att på vissa frågor räcker det inte med att bara ha läst boken, så vissa frågor fick jag gissa lite på och gå efter det mest logiska. Men rent allmänt så var det mycket frågor om trafikregler, många om högerregeln när den gäller eller inte gäller, omkörningar, väjningsplikt osv
Du ska inte behöva gissa.

Läs frågan flera gånger, så att du verkligen förstår vad de frågar efter.
Sedan kolla på svaren vilka som stämmer, flera gånger, då de kan var näst intill lika varandra, med ord som inte, när, bör etc osv, du fattar vad jag menar, uteslutning på vilka svar som är fel.

Förståelsen, så är man hemma.
Totte 2021-03-29 19:23 ! Citera #
Gjorde mitt prov idag, och jag var faktiskt chockad över hur lätt det var. Kanske hade jag tur med frågorna också, men med tanke på att jag själv bokade om teorin en månad tidigare än vad körskolan bokat och att jag var extremt trött när jag skrev (sov sjukt dåligt pga nervositet). Värsta var nog före provet när man satt och väntade på att få gå in, och att se första frågan. När man skulle skicka in och se resultat så var det äckligt nervöst, men visste att det jag hade svarat var så jag ville ha det, och att jag INTE ska gå tillbaka och ändra och hålla på efter att ha gått igenom de markerade frågorna. Fick 60/65 och började nästan böla när jag kom ut ur Trafikverket. Jag tycker att frågorna här på sidan var ganska lika de på provet och har hjälpt mig en del. Svårast var att veta vad man ska prioritera först i korsningar när mycket händer samtidigt, antar att det vara någon/några av de jag hade fel på. Blev klar efter max 20 minuter, gick först av alla och hade gått igenom det jag behövde gå igenom en extra gång. Om man har antecknat ner från boken och gjort olika tester på OLIKA hemsidor så tror jag att man klarar det
alvin 2021-03-30 20:57 ! Citera #
är det svårt
anonym 2021-03-31 19:05 ! Citera #
Totte 2021-03-29
Gjorde mitt prov idag, och jag var faktiskt chockad över hur lätt det var. Kanske hade jag tur med frågorna också, men med tanke på att jag själv bokade om teorin en månad tidigare än vad körskolan bokat och att jag var extremt trött när jag skrev (sov sjukt dåligt pga nervositet). Värsta var nog före provet när man satt och väntade på att få gå in, och att se första frågan. När man skulle skicka in och se resultat så var det äckligt nervöst, men visste att det jag hade svarat var så jag ville ha det, och att jag INTE ska gå tillbaka och ändra och hålla på efter att ha gått igenom de markerade frågorna. Fick 60/65 och började nästan böla när jag kom ut ur Trafikverket. Jag tycker att frågorna här på sidan var ganska lika de på provet och har hjälpt mig en del. Svårast var att veta vad man ska prioritera först i korsningar när mycket händer samtidigt, antar att det vara någon/några av de jag hade fel på. Blev klar efter max 20 minuter, gick först av alla och hade gått igenom det jag behövde gå igenom en extra gång. Om man har antecknat ner från boken och gjort olika tester på OLIKA hemsidor så tror jag att man klarar det
Man behöver inte ens boken!
Klarade det 2021-04-13 20:45 ! Citera #
B 2021-03-21
Gratulerar, se nu till att fixa uppkörningen ;)
Klarade även den idag ;)

Senaste foruminläggen

Öppet forum – skriv direkt utan att registrera
Starta en egen tråd

Gratis körkortsbok

Teoribok – körkortsboken 2024 med körkortsteori
Ladda ner Teoribok
PDF   364 sidor   30 MB
Apple Books: Teoribok – den senaste körkortsboken 2024 med körkortsteori Google Play: Teoribok – den senaste körkortsboken 2024 med körkortsteori

Teoriprov med videofrågor

Videofrågor – teoriprov med körkortsfrågor på Körkortonline.se Testa ett teoriprov