Har själv kuggat 5 gånger hittils pga samma problem det var en gatukorsning. När jag var på väg mot en väg då var det höger regeln som gälldes i gatukorsningen. Jag vistte att det var högerregeln och började vara långsam och var redo att stanna men andra bilen som kom på höger stannade still och väntade på mig . Man stannade och ändå fick jag köra fram. Efter dess blev jag igen undergodkännt. Inspektören sa att jag blev inte långsammare så att andra tragikanten var inte säkert om mig sa han.
Det ende ord som jag kan säga till alla som har uppkörning !!!!! Inspektörerna ljuger som fan de fakturerad av trafikverket så att trafikverket kan tjänna pengar på oss att de kan göra finna väger eller köpa nya billar fan.
Tror vissa inspektörer är mer noga än andra, men tror absolut inte de kuggar en för skit saker.
Du kunde ha planerat din körning o saktat ner i god tid o då hade personen från höger förstått det och kanske kört, så håller med inspektören. Viktigt med samspel i trafiken! Har du tillräckligt låg fart så kan du stanna enkelt jämfört med om du har för hög fart o då kan de från höger uppfatta att man kommer att köra.
Nästa uppkörning, tänk på hur du närmar dig en korsning, är det väldigt dålig sikt så ska du ner på 1 ans växel så tänk då på hur låg fart du faktiskt måste ha i korsningen.
Jag brukar alltid tänka att det kommer någon i korsningen så därför sänker jag farten tidigt så jag enkelt kan stanna vid korsningen om någon kommer. Avsök i god tid innan för att se om det är något påväg mot korsningen.