Start > Körkortsforum > Uppkörning i Järfälla

Uppkörning i Järfälla

A 2021-02-25 21:12 ! Citera #
Jag ska göra min uppkörning om några veckor i Järfälla och jag undrar om någon erfarenhet av det? Vilken rutt körde ni? Vad är det man ska tänka på?
Maria 2021-02-26 13:42 ! Citera #
Hej,
Jag hade min uppkörning i järfälla idag och blev GODKÄND. Tänk på att det finns många rondeller och var väldigt noga med att kolla högre körfältet även om det endast går till höger så kan det finnas människor som trots allt kör fram, visa inspektören att du är uppmärksam. Annars så är det väldigt många 50-70 vägar kring järfälla och mycket vänstersväng från landsväg se till att du inte svänger av för snabbt och drar ut svängen vilket hände mig men hade hade överseende.

Men viktigast av allt stressa inte det kommer gå bra !!!
A 2021-02-27 22:14 ! Citera #
Grattis!!!! Vart fick du köra? Vilken rutt?
Hejjsjsndkd 2023-01-20 17:57 ! Citera #
Hej!

Har haft min uppkörning idag i Järfälla, skriver rutt så mycket jag kommer ihåg.

1. Ut från Trafikverket och höger vid OKQ8 macken
2. Sväng vänster och håll vänster för att åka mot vedesta (ej centrum)
3. Vid första rondellen fick jag ta första avfart in i ett bostadsområde
4. Kommer inte ihåg exakt hur vi åkte men tror vänster 2 gånger för att komma ut mot en rondell där man ska ta mot Oslo (alltså upp på en motorväg)
5. Så ja som nämnt ovan vid rondellen så tar man avfart Oslo och kör påfarten till motorvägen
6. Av på avfarten mot kahäll (blir 60 ganska fort)
7. Vid trafikljusen tar man vänster mot Jakobsberg (vid trafikljuset kommer det finnas en stopp skylt och den ska man inte stanna för utan trafikljusen. Det är OM trafikljus inte fungerar som du ska gå på skyltar alltså Stopp skylt)
8. Efter ett tag tror jag vi tog vänster och sen vänster igen upp på en bostadprkwring där jag fick backa in i parkeringen.
OAVSETT hur vägen va sen så kommer jag ihåg att vi kom fram till Jakobsberg tågstation.
BRA om man kör Max 30km/h för det kan va barn osv.
9. Från Jakobsbergs stationen åkte vi tillbaka (kommer inte ihåg vägen exakt)

Blev GODKÄND :D
Hej igen 2023-01-20 17:58 ! Citera #
RÄTTELSE:
Vid korsningen vid nacke tog jag höger och sen vänster mot vedesta (ej centrum)

Senaste foruminläggen

Öppet forum – skriv direkt utan att registrera
Starta en egen tråd

Gratis körkortsbok

Teoribok – körkortsboken 2024 med körkortsteori
Ladda ner Teoribok
PDF   364 sidor   30 MB
Apple Books: Teoribok – den senaste körkortsboken 2024 med körkortsteori Google Play: Teoribok – den senaste körkortsboken 2024 med körkortsteori

Teoriprov med videofrågor

Videofrågor – teoriprov med körkortsfrågor på Körkortonline.se Testa ett teoriprov