Start > Körkortsforum > Kuggar två gånger på samma sak

Kuggar två gånger på samma sak

Gäst 2021-02-19 15:10 ! Citera #
Hej alla, behöver lite tips.

Jag har kuggat uppkörningen två gånger nu och då har det varit pga samma anledning:

Trafiksäkerhet och beteende
Din körning visar brister i att:
Förutse och bedöma konsekvenser av olika händelseförlopp

När jag kör på bilskolan har jag kört med några olika lärare och alla tycker att jag kör bra, så jag vet liksom inte vad som händer när jag väl kör upp.

Har någon tips på hur jag kan förbättra just det här momentet? Börjar känna mig värdelös som kuggar, trodde verkligen att jag skulle klara det idag...
Gäst 2021-02-19 15:21 ! Citera #
Kör mer bil! Du måste få upp rutin så du förstår vad som är rätt och fel att göra i olika situationer. Du måste kunna förutse vad det får för konsekvenser om du tex. väljer att köra eller svänga när du inte ska göra det. Vad är det för platser du har längst ner i protokollet?
Gäst 2021-02-19 15:23 ! Citera #
Ett tips kan vara att byta trafikskola :)
Gäst 2021-02-26 13:44 ! Citera #
Klarade uppkörningen idag, en vecka efter mitt andra försök. Det känns såå skönt att äntligen vara klar :D
Amanda 2021-02-26 15:56 ! Citera #
Grattis!! :) :) Körde du privat eller? Några tips till oss som ska köra upp snart? Tack
värdelös förare 2021-02-26 23:22 ! Citera #
Hur hittar ni tid så snabbt, kuggade mitt prov och tidigasre provet jag kunde hitta var 27 maj in ÖREBRO, bor i stockholm.
Gäst 2021-02-27 09:39 ! Citera #
Tack!! Jag har bara kört på skolan så de bokade uppkörning åt mig varje gång. Så ett stort tips att boka via en skola, de får tillgång till tider som inte släpps för privatister!

Det kanske låter skumt men det jag tänkte på under uppkörningen var att bara ta det lugnt, hellre det säkra före det osäkra för att inte orsaka några risksituationer. Bli säker i bilen, det handlar mycket om vilket mindset man tar med sig till uppkörningen.
Björn He 2021-02-28 21:04 ! Citera #
Man behöver faktiskt inte genomgå en trafikutbildning på trafikskola och låta skolan boka tid för körprov, för det går bra att boka privat också; det beror väl på hur väl förberedd man är. En privatist kan ju få bra resultat bara privatisten är lika färdigt utbildad som en trafikskoleelev som anses färdig av sina trafiklärare; orsaken till så dåliga resultat för privatister är väl att en majoritet av privatisterna bokar tid för körprov trots att de är hur ofärdiga som helst för körprov. Dock finns det ju gott om körkortsägare som också är helt eller delvis ofärdiga för bilkörning, trots att de bör vara färdiga eftersom de bör ha genomgått trafikutbildning.
Gäst 2021-03-01 00:23 ! Citera #
Björn He 2021-02-28
Man behöver faktiskt inte genomgå en trafikutbildning på trafikskola och låta skolan boka tid för körprov, för det går bra att boka privat också; det beror väl på hur väl förberedd man är. En privatist kan ju få bra resultat bara privatisten är lika färdigt utbildad som en trafikskoleelev som anses färdig av sina trafiklärare; orsaken till så dåliga resultat för privatister är väl att en majoritet av privatisterna bokar tid för körprov trots att de är hur ofärdiga som helst för körprov. Dock finns det ju gott om körkortsägare som också är helt eller delvis ofärdiga för bilkörning, trots att de bör vara färdiga eftersom de bör ha genomgått trafikutbildning.
Man har större chans att klara körprovet om man kör upp med sin trafikskola och kan hantera fordonet bra. Råkar man göra nåt småfel som privatist så är det helt kört för att trafikinspektörerna blir imponerade när man kommer dit med trafikskolans bil
Gäst2 2021-03-01 06:34 ! Citera #
Gäst 2021-03-01
Man har större chans att klara körprovet om man kör upp med sin trafikskola och kan hantera fordonet bra. Råkar man göra nåt småfel som privatist så är det helt kört för att trafikinspektörerna blir imponerade när man kommer dit med trafikskolans bil
Det var kanske så för många år sen men jag tror TYVÄRR att det inte är så längre.

Privatister har det allt lättare nu för tiden, både med bokningen och omdömet.

Själv tycker jag det ska egentligen finnas en fördel med att spenderat all tid och pengar på en trafikskola men privatister lyckats nämligen med det allt oftare nu för tiden.

Det suger att inte ha någon att köra med där hemma.

Man kan komma så himla billigt med att endast köra hemma och köra upp i en liten håla.

Senaste foruminläggen

Öppet forum – skriv direkt utan att registrera
Starta en egen tråd

Gratis körkortsbok

Teoribok – körkortsboken 2024 med körkortsteori
Ladda ner Teoribok
PDF   364 sidor   30 MB
Apple Books: Teoribok – den senaste körkortsboken 2024 med körkortsteori Google Play: Teoribok – den senaste körkortsboken 2024 med körkortsteori

Teoriprov med videofrågor

Videofrågor – teoriprov med körkortsfrågor på Körkortonline.se Gratis körkortstest