Start > Körkortsforum > Uppkörning i Uppsala?

Uppkörning i Uppsala?

RH 2021-02-18 19:42 ! Citera #
Hej. Någon som har haft uppkörning i Uppsala och vet vilken rutt man brukar köra? Är det sant att de är mer hårda mot elever som kör privat än elever som har uppkörning genom trafikskola?
Jag kommer ha uppkörning i vår, privat med manuell bil. Har övingskört mycket i Uppsala
Stefan 2021-02-18 20:17 ! Citera #
Undrar samma sak. Är också nyfiken på vilken rutt/moment folk som kör upp där får göra :)

Ska köra upp där om en månad.
Gäst 2021-02-18 22:46 ! Citera #
Inte kört i Uppsala men nej de ska inte vara hårdare i bedömningen för att man kör upp privat.
Jag körde upp via trafikskolan och kuggade. Körde sen upp privat nått år senare och klarade det.
Gäst 2021-02-19 15:01 ! Citera #
Det är lika för alla, det som kan skilja är att en elev från en trafikskola som är van vid bilen den kör också ska kunna ändra värmen och starta vindrutetorkaren på bakrutan utan hjälp eller instruktion, privatister blir ofta visade hur man gör som genomgång innan man kör iväg
RH 2021-02-23 14:31 ! Citera #
Okej! men har läst att några skriver att Uppsala är extremt petiga osv så blir förvirrad av alla olika svar
hehehe 2021-08-21 16:10 ! Citera #
Hej! lite sent nu kanske men jag körde upp i uppsala igår, och jag körde verkligen jättedåligt men fick körkortet ändå! Var verkligen helt övertygad om att jag inte skulle klara det påvägen tillbaka, men det gjorde jag! När jag skulle backa runt ett hörn höll jag på att backa in i en cyklist som cyklade bakom mig, så min inspektör fick bromsa åt mig, så jag tänkte direkt att jag har kuggat. Råkade tvivla på om jag skulle hunnit köra i några korsningar av ren nervositet, och missade även någon högerregel, men när vi väl var tillbaka sa han grattis och förklarade vad jag kunde gjort bättre men att han kollade på helheten och tyckte att jag gjorde en massa bra, så ge inte upp!
Cit4 2021-09-03 15:29 ! Citera #
Hej!
Jag klarade uppkörningen i Uppsala efter 3 ggr idag. Det gick väldigt bra och jag körde alltid i Boländerna områden(TRANA MED RONDELLERNA) och ge aldrig upp. Lycka till ;D
Noor 2021-09-04 15:58 ! Citera #
Hej! Grattis till körkortet!

Skulle du kunna berätta lite mer om hur du fick köra och vilka vägar osv?
Cit4 2021-09-06 13:52 ! Citera #
Tack :lol:
Jag körde 3 gånger från Boländerna sen jag följade skyltarna mot E4 sen tillbaka till centrum. Det finns massor av rondeller där. Jag parkerade, backade 2 gånger runt ett hörn och körde på landsväg också.

Lycka till till alla som ska uppköra 8-)

Senaste foruminläggen

Öppet forum – skriv direkt utan att registrera
Starta en egen tråd

Gratis körkortsbok

Teoribok – körkortsboken 2024 med körkortsteori
Ladda ner Teoribok
PDF   364 sidor   30 MB
Apple Books: Teoribok – den senaste körkortsboken 2024 med körkortsteori Google Play: Teoribok – den senaste körkortsboken 2024 med körkortsteori

Teoriprov med videofrågor

Videofrågor – teoriprov med körkortsfrågor på Körkortonline.se Gratis körkortstest