Start > Körkortsforum > Klarade Uppkörning! Ställ fråg…

Klarade Uppkörning! Ställ frågor om ni vill

Byeol 2021-02-17 10:36 ! Citera #
L 2021-02-16
Wow grattis! Du ska verkligen vara glad att du klarade uppkörningen trots felen du gjorde... själv blev man underkänd för endast ett litet småfel men strunt i, får väl försöka igen. Vilken stad körde du upp i?
Jag hoppas att du klarar det nästa gång! Jag körde upp i Göteborg Hisingen
Kokosboll 2021-02-17 12:19 ! Citera #
Hej!
Stort grattis att du klarade det även du inte körde privat! Känslan måste vara jätte härligt när man har blivit godkänd :)

Själv ska börja köra med Trafikskola snart, håller på leta bästa priset, då jag kan tyvärr inte köra privat eftersom min man har skadat benet och är gipsad i benet. Annar han var min instruktör.
Jag hade en fundering, hur kommer man över rädslan att köra på motorvägar? Jag har inte kört på motorväg än. Men tycker att det är läskigt! Är det onormalt att känna så? Betyder det att jag ska ge upp ? :(
Långt svar blev det!
Vänligen
Gäst 2021-02-17 13:11 ! Citera #
Kokosboll 2021-02-17
Hej!
Stort grattis att du klarade det även du inte körde privat! Känslan måste vara jätte härligt när man har blivit godkänd :)

Själv ska börja köra med Trafikskola snart, håller på leta bästa priset, då jag kan tyvärr inte köra privat eftersom min man har skadat benet och är gipsad i benet. Annar han var min instruktör.
Jag hade en fundering, hur kommer man över rädslan att köra på motorvägar? Jag har inte kört på motorväg än. Men tycker att det är läskigt! Är det onormalt att känna så? Betyder det att jag ska ge upp ? :(
Långt svar blev det!
Vänligen
I början är alla moment läskiga, men ge inte upp! Just motorväg är enkelt att köra men förklara för trafikskolan att du tycker det är otäckt så kommer ni att fokusera på just den biten tills du känner dig säker. Ibland tror jag man tänker lite för mycket på de olika vägarna.
Jag va rädd för stadskörning men körde där några ggr med körskolan o de visade sig att det inte var så farligt ändå :)
Gäst 2021-02-17 14:06 ! Citera #
Tack snälla för svaret och tips! :)
Gäst3 2021-02-17 15:10 ! Citera #
Kokosboll 2021-02-17
Hej!
Stort grattis att du klarade det även du inte körde privat! Känslan måste vara jätte härligt när man har blivit godkänd :)

Själv ska börja köra med Trafikskola snart, håller på leta bästa priset, då jag kan tyvärr inte köra privat eftersom min man har skadat benet och är gipsad i benet. Annar han var min instruktör.
Jag hade en fundering, hur kommer man över rädslan att köra på motorvägar? Jag har inte kört på motorväg än. Men tycker att det är läskigt! Är det onormalt att känna så? Betyder det att jag ska ge upp ? :(
Långt svar blev det!
Vänligen
Kände mig likadant i början.

Jag körde endast hos trafikskola eftersom jag har ingen möjlighet att köra hemma / privat.

Jag brände så mycket pengar på att köra med skolan och de släppte aldrig mig upp till motorvägsdelen eftersom jag höll på så länge i stan...

Tills slut när vi väl nådde motorvägen så var jag så skakig. Motorvägen var tuff i början men sen bytte jag skola och körde mer på motorväg med någon annan skola och sedan var det perfekt. Den där nya läraren lyckades att lära mig hur man hittar på motorvägen. Därefter så släppte allting, inga problem längre.

Jag lyckades ta körkort efter det då vi körde faktiskt mest på motorväg under uppkörningen.

Nu tycker jag det är läskigare att köra något mellanting mellan motorväg och stadstrafik. Där man kommer in i själva stadstrafiken och ska hitta alla skyltar i tid, speciellt inom Stockholmsområde. Där är svårast.

Motorväg är svårast vid påfart och även utfart när man inte är van. Man ska kunna komma in i rytmen av trafiken och planera sin körning i tid då allt går så fort på en motorväg. Man har mindre marginaler på sig att göra fel helt enkelt. Men skulle du kör fel, så är det inte heller hela världen att vända senare. Se bara till att du inte råkar köra in på en bussfil på motorväg bara!
Byeol 2021-02-17 16:11 ! Citera #
Kokosboll 2021-02-17
Hej!
Stort grattis att du klarade det även du inte körde privat! Känslan måste vara jätte härligt när man har blivit godkänd :)

Själv ska börja köra med Trafikskola snart, håller på leta bästa priset, då jag kan tyvärr inte köra privat eftersom min man har skadat benet och är gipsad i benet. Annar han var min instruktör.
Jag hade en fundering, hur kommer man över rädslan att köra på motorvägar? Jag har inte kört på motorväg än. Men tycker att det är läskigt! Är det onormalt att känna så? Betyder det att jag ska ge upp ? :(
Långt svar blev det!
Vänligen
Först och främst tack så mycket för gratuleringen!!
Gällande motorvägen kan jag säga att jag fortfarande är lite rädd speciellt vid påfarter. Det enda som har hjälpt är att våga gasa på och tänka på att hitta en lucka mellan bilarna. Första gången som jag körde på motorväg och var på påfarten så var det en lång lastbil bredvid och jag blev jävligt stressad, fick liksom sänka hastigheten för att påfartssträckan var nästan slut. Så mitt tips är att när du kommer in i påfarten så ska du gasa på och kolla mycket på vänsterspegel och döda vinkeln (glöm inte att blinka vänster) och VÅGA att köra in i motorvägen, om det är en bil som kör jämnt bredvid dig så tänk ”efter den här bilen ska jag köra in i motorvägen”. Hoppas det hjälper.
Madeleine 2021-02-17 16:45 ! Citera #
Bra skrivet! Gör man så, så löser det sig bara. Och våga gasa bara, komma upp i samma hastighet är enklare än att inte göra det.
Gäst 2021-02-18 19:25 ! Citera #
Anpassa hastigheten till det som är ute på motorvägen, tänk inte på miljön utan accelerera hårt så ni får upp farten i god tid. Titta och se er för så fort ni kan och följ hela tiden upp vad som finns där ute, hitta luckor!

(Ju tidigare ni kommer upp i fart ju längre tid har ni på er på påfarten att bestämma er för hur ni ska göra)
Gs 2021-03-03 18:25 ! Citera #
GRATTIS!!! <3

Senaste foruminläggen

Öppet forum – skriv direkt utan att registrera
Starta en egen tråd

Gratis körkortsbok

Teoribok – körkortsboken 2024 med körkortsteori
Ladda ner Teoribok
PDF   364 sidor   30 MB
Apple Books: Teoribok – den senaste körkortsboken 2024 med körkortsteori Google Play: Teoribok – den senaste körkortsboken 2024 med körkortsteori

Teoriprov med videofrågor

Videofrågor – teoriprov med körkortsfrågor på Körkortonline.se Gratis körkortsfrågor