Start > Körkortsforum > Teoriprov på torsdag har endas…

Teoriprov på torsdag har endast jobbat med körkort online

Leo 2021-02-15 20:31 ! Citera #
Hej
Jag har pluggat 70 frågors testerna tillsammans med boken.

jag får runt 63/70 genomsnitt nu när jag gör det som test.

jag undrar om man kan lite på att man klarar det om jag får godkänt på testen jag gör på körkortonline.
alla i min klass har gjort det med elevcentralen är det ungefär samma?

uppskattar vad ni säger
Dold 2021-02-15 20:38 ! Citera #
Jag blev underkänd idag. Jag höll på med bara frågorna hela tiden och fick 50 rätt. Det är viktigt att man läser teori samt övar på frågorna samtidigt. Det gjorde jag inte och fick betala för!
Leo 2021-02-15 20:40 ! Citera #
Tack för tipset!
Har pluggat med boken samtidigt under testerna tills jag fick godkänt och sen kört utan bok och hjälpmedel.
Gäst 2021-02-15 23:09 ! Citera #
Elevcentralens frågor är betydligt lättare än riktiga provet.

Bara för att du får 63/65 eller till och med 65/65 betyder det nästan ingenting.

Viktigast är ju helt klart boken.

Kan du boken så kommer du att klara av provet oavsett. Allt för många fokuserar på dessa prov på elevcentralen etc.
har körkort 2021-02-15 23:28 ! Citera #
Leo 2021-02-15
Hej
Jag har pluggat 70 frågors testerna tillsammans med boken.

jag får runt 63/70 genomsnitt nu när jag gör det som test.

jag undrar om man kan lite på att man klarar det om jag får godkänt på testen jag gör på körkortonline.
alla i min klass har gjort det med elevcentralen är det ungefär samma?

uppskattar vad ni säger
Tips: plugga på elevcentralen. Körkortonline har liknande frågor men de är formulerade på andra sätt. Tipset är att plugga på elevcentralen då de är väldigt lika de riktiga körkortsfrågorna. Man kan låna en polares inloggning och slippa betala (det gjorde jag).
Leo 2021-02-16 10:17 ! Citera #
Jag har lånat en polares inloggning till elevcentralen.
Hur rekommenderar ni att man pluggar? (har inte använt det förr)
Gäst 2021-02-16 12:25 ! Citera #
Skit i elevcentralen! Vad nu det är ;) Läs boken ;) minst 2 gånger till. Skriv upp i ett anteckningsblock viktiga detaljer. Gör det old-school helt enkelt. Kolla även teori & trafikregler på denna sida då det är typ samma som boken fast lättare att hitta specifika saker fort.

Jag bläddrade igenom boken 6ggr :o och jag fick 57 Rätt. Lycka till kompis.
Gäst 2021-02-16 13:12 ! Citera #
Gäst 2021-02-16
Skit i elevcentralen! Vad nu det är ;) Läs boken ;) minst 2 gånger till. Skriv upp i ett anteckningsblock viktiga detaljer. Gör det old-school helt enkelt. Kolla även teori & trafikregler på denna sida då det är typ samma som boken fast lättare att hitta specifika saker fort.

Jag bläddrade igenom boken 6ggr :o och jag fick 57 Rätt. Lycka till kompis.
Håller med dig här.

Förstår inte heller varför det blivit en sådan fixering kring alla dessa proven (speciellt elevcentralen).

Det är ju boken de tagit fakta ifrån, inte Elevcentralen!

Jag gjorde 13 stycken prov från str och utav dessa var kanske ett hundratals frågor som vad unika, sedan var det repetitiva frågor gång på gång. Trots att jag fick 65/65 nästan alla gångerna där så hjälpte det inte så värst mycket på riktiga provet då de var helt annorlunda.

Vad som hjälpte var boken, speciellt de sidorna med bilder. Plugga dessa sidorna så kommer det att hjälpa dig betydligt mer!

Är folk så lata nu för tiden att de inte orkar öppna en bok?

Det låter jävligt tråkigt att säga: ”Men öppna boken då!” men tyvärr så är det så här det ser ut i just det här fallet med körkortet.

Lyssna inte på de som så att de klarade det genom endast att plugga str-frågor.

Antingen ljög de eller så fick de precis 52 (dvs hade inte någon marginal på sin sida) eller så hade de tur att få lättare prov den gången och kunde därmed gissa sig fram vissa av svaren.

Vill du däremot vara helt säker på att du ska kunna klara provet så läs boken åtminstone EN gång om du känner dig att du är lat och inte orkar.
Leo 2021-02-16 13:22 ! Citera #
Haha det ska jag göra!
jag tror man är lite för lat helt enkelt
Gäst 2021-02-19 10:49 ! Citera #
Hur gick det?

Senaste foruminläggen

Rubrik
Inlägg
Senaste inlägget
16
I går 20:11
Öppet forum – skriv direkt utan att registrera
Starta en egen tråd

Gratis körkortsbok

Teoribok – körkortsboken 2024 med körkortsteori
Ladda ner Teoribok
PDF   364 sidor   30 MB
Apple Books: Teoribok – den senaste körkortsboken 2024 med körkortsteori Google Play: Teoribok – den senaste körkortsboken 2024 med körkortsteori

Teoriprov med videofrågor

Videofrågor – teoriprov med körkortsfrågor på Körkortonline.se Testa ett teoriprov