Skit i elevcentralen! Vad nu det är
Läs boken
minst 2 gånger till. Skriv upp i ett anteckningsblock viktiga detaljer. Gör det old-school helt enkelt. Kolla även teori & trafikregler på denna sida då det är typ samma som boken fast lättare att hitta specifika saker fort.
Jag bläddrade igenom boken 6ggr
och jag fick 57 Rätt. Lycka till kompis.
Håller med dig här.
Förstår inte heller varför det blivit en sådan fixering kring alla dessa proven (speciellt elevcentralen).
Det är ju boken de tagit fakta ifrån, inte Elevcentralen!
Jag gjorde 13 stycken prov från str och utav dessa var kanske ett hundratals frågor som vad unika, sedan var det repetitiva frågor gång på gång. Trots att jag fick 65/65 nästan alla gångerna där så hjälpte det inte så värst mycket på riktiga provet då de var helt annorlunda.
Vad som hjälpte var boken, speciellt de sidorna med bilder. Plugga dessa sidorna så kommer det att hjälpa dig betydligt mer!
Är folk så lata nu för tiden att de inte orkar öppna en bok?
Det låter jävligt tråkigt att säga: ”Men öppna boken då!” men tyvärr så är det så här det ser ut i just det här fallet med körkortet.
Lyssna inte på de som så att de klarade det genom endast att plugga str-frågor.
Antingen ljög de eller så fick de precis 52 (dvs hade inte någon marginal på sin sida) eller så hade de tur att få lättare prov den gången och kunde därmed gissa sig fram vissa av svaren.
Vill du däremot vara helt säker på att du ska kunna klara provet så läs boken åtminstone EN gång om du känner dig att du är lat och inte orkar.