Start > Körkortsforum > Gjorde teoriprovet idag, tips …

Gjorde teoriprovet idag, tips m.m

Aron 2021-02-15 13:30 ! Citera #
Tja! Gjorde teoriprovet idag och fick 55/65 poäng. Började plugga 1-2 veckor innan, läste boken en gång, gjorde runt 20 sluttest på elevcentralen, kollade på några trafikfilmer på youtube + gjorde 1 prov på korkortonline och fixade det! Frågorna är inte svåra om man bara tänker till lite och läser frågorna noggrant, se också till att markera frågor du fastnar på. Gör resten av frågorna och gå tillbaka.

Tips är att läsa på lite sammanfattningar dagen innan, men läs inte på direkt innan provet, det gör inte så mycket skillnad så bättre om du bara försöker vara lugn och tänka på annat!

Jag kan också tillägga att det flesta frågor är som det sägs, mest trafikregler och trafiksäkerhet och allt annat är mindre poäng (miljö, fordonkännedom etc), inte något med matte, såklart varierar det men detta är hur jag fick det upplagt.

Lycka till alla, ni klarar det :)
M 2021-02-15 14:20 ! Citera #
Vad var det för trafikregler frågor? Typ märken? Eller regelrätta ”vad gäller i den här korsningen”?
Kom
Det inga frågor om bromssträcka och reaktionssträcka? Typ uträkningar?
Aron 2021-02-17 16:24 ! Citera #
M 2021-02-15
Vad var det för trafikregler frågor? Typ märken? Eller regelrätta ”vad gäller i den här korsningen”?
Kom
Det inga frågor om bromssträcka och reaktionssträcka? Typ uträkningar?
Lite frågor om märken, men mest regelrätta om vad som gäller i korsningar etc

Inga frågor om bromssträcka och reaktionssträcka för mig!
Stefan 2021-02-18 15:28 ! Citera #
Grattis!

En fråga: är det många eller några frågor alls om växling? Får upp de frågorna titt som tätt i Elevcentralen och här t ex, men ska själv ta automat och kan knappt något om växling själv ;)
Gäst 2021-02-18 19:03 ! Citera #
10 fel? det var ju inte så bra ;) Nej men grattis, själv fick jag 57.
Gäst 2021-02-18 20:38 ! Citera #
Stort grattis till er alla. Jag ska göra provet om 2 veckor. Men vet inte hur ska jag träna mer Det är min 2a prov tyvärr. Har läst boken 1 gång och ska läsa en gång till. Kuggat första gången pga trafikregler och trafiksäkerhet. Poäng är inte viktigaste för mig. Bara blir godkänd och slippa tänka på det.
M 2021-02-19 21:57 ! Citera #
Tack för svar. Skriv upp i förrgår och fick godkänt! Känns så bra att få godkänt första gången man skriver. Har uppkörning om tre veckor. Lycka till alla

Senaste foruminläggen

Rubrik
Inlägg
Senaste inlägget
1
I dag 14:05
4
I dag 13:48
Öppet forum – skriv direkt utan att registrera
Starta en egen tråd

Gratis körkortsbok

Teoribok – körkortsboken 2024 med körkortsteori
Ladda ner Teoribok
PDF   364 sidor   30 MB
Apple Books: Teoribok – den senaste körkortsboken 2024 med körkortsteori Google Play: Teoribok – den senaste körkortsboken 2024 med körkortsteori

Teoriprov med videofrågor

Videofrågor – teoriprov med körkortsfrågor på Körkortonline.se Testa ett teoriprov