Start > Körkortsforum > Uppkörning i Örebro

Uppkörning i Örebro

Helena 2021-02-14 20:00 ! Citera #
På grund av pandemin så har det varit svårt för mig som privatist att hitta uppkörningstider (har hört att körskola har samma utmaning). Jag bor i Stockholm och har uppkörning i Örebro. Känner inte alls till vägarna i Örebro. Någon som kan ge mig en ledtråd?
Joel 2021-02-14 20:20 ! Citera #
När jag körde upp för MC i Örebro så var det viktigaste jag plockade upp att man ska vara extra nogrann vid motorvägspåfarterna runtom stan då det oftast är 2 vägar som går ihop innan själva påfarten , och där är dom nitiska med att man tar det lugnt och kollar ordentligt.
Sedan så försöker dom även sätta ditt en lite med järnvägarna som går igenom staden , då dom knappt märks och sällan används så är det lätt att missa att kolla åt båda hållen.

Men generellt skulle jag säga att Örebro är en bra stad att köra upp i , bara att hålla koll på när hastigheterna förändras ifrån 50 till 30 och dom udda ställena där högeregeln gäller.

Senaste foruminläggen

Rubrik
6
I dag 04:34
10
I dag 00:37
1
I går 19:26
2
I går 14:09
Öppet forum – skriv direkt utan att registrera
Starta en egen tråd

Gratis körkortsbok

Teoribok – körkortsboken 2025 med körkortsteori
Ladda ner Teoribok
PDF   367 sidor   31 MB
Apple Books: Teoribok – den senaste körkortsboken 2025 med körkortsteori Google Play: Teoribok – den senaste körkortsboken 2025 med körkortsteori

Teoriprov med videofrågor

Videofrågor – teoriprov med körkortsfrågor på Körkortonline.se Gratis körkortsfrågor