Start > Körkortsforum > Min handledare kan inte köra b…

Min handledare kan inte köra bil!

tisslan 2010-05-25 11:26 ! Citera #
Har ett dilemma... min handledare är en usel handledare, om jag bad henne så skulle hon engagera sig men eftersom hon tog körkort för 100 år sedan och inte känner sig säker på någonting så accepterar jag att hon gör som hon gör. Jag har inte så mkt val och ingen möjlighet att byta i detta skede av min utbildning... Jag har dock en vän som jag litar på i bil men han är för ung för att vara min handledare. Just nu sitter han i baksätet och instruerar mig samtidigt som min handledare sitter fram och mer eller mindre gör annat (läser tidningen, kikar på gardiner o.s.v).

Min fråga: Kan hon sitta i baksätet så att jag kan ha min kompis i framsätet brevid mig? Skulle kännas långt mkt bättre, både när det gäller säkerhet och min utbildning...
Sockerdricka91 2010-05-27 16:33 ! Citera #
Förstår ditt problem men tyvärr är det så att den som på papper är handledare måste sitta där fram. Tycker däremot du kan ta och prata med henne, är hon inte ett dugg intresserad? När du är ute och kör och hon är handledare är det hon som har ansvaret.
tisslan 2010-05-28 09:41 ! Citera #
Nej, hon är faktiskt inte ett dugg intresserad, jag sitter där och rättar mig själv för det mesta - ironiskt nog.
Jag har beslutat mig för att slänga lite pengar på problemet och köra med skolan istället.
tyra 2010-05-31 14:21 ! Citera #
Hej!
jag tänkte på det där med handledarkurser när jag såg detta inlägg-.... Att dom kom på iden med att handledare måste utbildas tyckte jag var en utmärkt ide.... MEN har varit på kursen 2ggr o inte har varken jag eller min handledare lärt sig något... o inte heller fanns det nån typ av test så man vet att handledaren duger...
Då har vi i ditt fall en ytterst ignorant handledare (vad ja förstod det som) som har gått kursen men fortfarande e på samma sätt... så vad va poängen med kursen?

Men tänkte svara på frågan oxå...eller nja inte direkt för jag vet inte,,,,,men tänkte kan du inte ringa körskolan o fråga om handledaren nödväntigtvis måste sitta fram? det borde juh vara så men man vet aldrig ;)
Lycka till =))
tisslan 2010-06-01 13:24 ! Citera #
tyra
hej!
jag tänkte på det där med handledarkurser när jag såg detta inlägg-.... Att dom kom på iden med att handledare måste utbildas tyckte jag var en utmärkt ide.... MEN har varit på kursen 2ggr o inte har varken jag eller min handledare lärt sig något... o inte heller fanns det nån typ av test så man vet att handledaren duger...
Då har vi i ditt fall en ytterst ignorant handledare (vad ja förstod det som) som har gått kursen men fortfarande e på samma sätt... så vad va poängen med kursen?

Men tänkte svara på frågan oxå...eller nja inte direkt för jag vet inte,,,,,men tänkte kan du inte ringa körskolan o fråga om handledaren nödväntigtvis måste sitta fram? det borde juh vara så men man vet aldrig ;)
Lycka till =))


I know! det bör vara något slags test av handledaren, om inte praktiskt så iaf teoretiskt så att han/hon börjar tänka efter lite kring säkerheten på de privata körlektionerna. Jag fattar inte ens att hon vågar åka med mig när hon vet att jag inte har körkort och hon är min ”defekta livlina”. Hur som helst så är det snart över. Kommer nog inte köra med henne så mkt mer... känns som sagt bättre att köra med skolan.
Gäst 2010-06-12 13:23 ! Citera #
Om din handledare inte kan köra bil, då ska du helst undvika att åka med henne.

Senaste foruminläggen

Rubrik
Inlägg
Senaste inlägget
14
I går 20:04
5
I går 13:17
8
I går 09:49
Öppet forum – skriv direkt utan att registrera
Starta en egen tråd

Gratis körkortsbok

Teoribok – körkortsboken 2024 med körkortsteori
Ladda ner Teoribok
PDF   364 sidor   30 MB
Apple Books: Teoribok – den senaste körkortsboken 2024 med körkortsteori Google Play: Teoribok – den senaste körkortsboken 2024 med körkortsteori

Teoriprov med videofrågor

Videofrågor – teoriprov med körkortsfrågor på Körkortonline.se Gratis körkortstest