Hej,
Jag som startade tråden. Jag har nu gjort mitt andra teoriprov och fick 58 poäng!! Till er andra som har svårt att hitta tider. Jag pratade med trafikverket där de sa att man blir på en ”prioriterad” lista efter att man kuggat teorin första gången. Detta innebär att du får en ”förtur” till avbokade tider på deras hemsida innan de syns för andra som bokar teorin för första gången. Jag gick in ca 1 gång per timme på deras hemsida och fick en tid för nytt prov 3 dagar efter. Hoppas detta kan hjälpa någon som är i samma sits och inte hittar tider och lycka till !!!
Lät helt sjukt, var säker på att det bara var till sitt första prov man har företräde. Men det stämmer faktiskt som du säger:
”Du som ska göra kunskapsprov och körprov för första gången för behörighet B har företräde. Du har företräde till totalt
två kunskapsprov och totalt två körprov. Observera att du efter dessa prov inte längre har företräde till de första lediga provtiderna, och därför kan få vänta längre innan du kan göra nytt prov.”
https://www.trafikverket.se/korkort/korkortsprov/personbil-och-latt-lastbil/kunskapsprov-b/