Start > Körkortsforum > Munskydd vid uppkörning

Munskydd vid uppkörning

Gäst 2021-02-02 12:13 ! Citera #
Hej!

Har uppkörning om några dagar och fick ett mail där jag rekommenderas att köra med munskydd. Jag har glasögon som lätt immar igen och känner att min andning blir lite onaturlig med mask på. Samtidigt vill jag ju respektera provförättarens vilja om att inte bli smittad, så om jag blir ombedd om att ta på mask så kommer jag självklart göra det.

Har ni som kört upp senaste veckorna behövt att ha munskydd på?
Gäst 2021-02-02 12:43 ! Citera #
Helt klart munskydd på - och det var det bästa som hände!

Varför?

Då slipper de se att du är nervös och du slipper behöva se att du suckar och gör konstiga ansiktsuttryck vid varje misstag du gör...

Det är bättre så här. Jag har också glasögon på men det immar inte om du sätter på lite värme i bilen samt ska fläkten vara på i kanske 10 första minutrarna. Sedan kan du stänga av det.

Det borde vara munskydd på både provförare och provförättare permanent så man slipper orättvisa inspektörer som psykar in (inte olagligt att göra konstiga ansiktsuttryck men kan påverka den som kör upp).
Alicia 2021-02-02 14:49 ! Citera #
Hej, jag körde upp och fick körkortet för två veckor sedan. Jag har glasögon och hade på mig munskyddet i receptionen, men i bilen berättade jag för personen att det immar igen, han var helt okej med det. Jag körde med glasögon och utan munskydd och blev godkänd, du kan göra detsamma!
Gäst 2021-02-03 21:55 ! Citera #
Inget som kan tvingas, men ha gärna ett på! Det är till för din egen skull, samt inspektören och nästkommande elev lärare som ska köra bilen!
Och om glasögonen immar så kläm åt metallen på munskyddet vid näsan, funkar inte det så säg till inspektören så stannar ni till vid sidan och då kan du prova ha det över munnen men inte näsan så stoppas de flesta droppar som kommer från munnen!

Senaste foruminläggen

Rubrik
6
I dag 04:34
10
I dag 00:37
1
I går 19:26
2
I går 14:09
Öppet forum – skriv direkt utan att registrera
Starta en egen tråd

Gratis körkortsbok

Teoribok – körkortsboken 2025 med körkortsteori
Ladda ner Teoribok
PDF   367 sidor   31 MB
Apple Books: Teoribok – den senaste körkortsboken 2025 med körkortsteori Google Play: Teoribok – den senaste körkortsboken 2025 med körkortsteori

Teoriprov med videofrågor

Videofrågor – teoriprov med körkortsfrågor på Körkortonline.se Testa ett teoriprov