Start > Körkortsforum > Köra i vinterväglag, tips?

Köra i vinterväglag, tips?

erik 2021-01-31 19:27 ! Citera #
Hej!
Ska köra upp i södertälje nästa vecka och har aldrig kört där men tänker att det kommer gå bra. Dock lite funderingar kring att köra när det är vinterväglag. Hur försiktigt ska man ta det? kan man ligga 80 på en 100 väg? Hur noga ska det vara. Vill inte kugga pga att jag körde för långsamt eller för fort .
Gäst 2021-01-31 22:44 ! Citera #
Jag har min uppkörning imorgon och jag hade de samma fråga, i fredags körde jag på en 100 väg och min trafiklärare så att minst man kan köra 80 km, så är bättre om vi kör typ 90km.
Lycka till!
gäst 2021-01-31 22:52 ! Citera #
Det märker du också på de andra bilarna på motorvägen, håll till höger och de framför dig lär ligga mellan 85-95 och då ligger du i samma hastighet för att inte störa bilister bakifrån
Gäst 2021-02-05 13:25 ! Citera #
Det är precis det som du ska uppvisa vid ett körprov!
Att du kan anpassa hastigheten efter vad du har runt omkring bilen. Kör inte för sakta! Och inte för fort, alltså överdriv inte på något håll! Så att du hindrar eller stör trafik eller kör för fort och utsätter andra trafikanter för fara

Senaste foruminläggen

Rubrik
Inlägg
Senaste inlägget
2
I dag 14:36
2
I dag 10:55
5
I dag 09:29
Öppet forum – skriv direkt utan att registrera
Starta en egen tråd

Gratis körkortsbok

Teoribok – körkortsboken 2024 med körkortsteori
Ladda ner Teoribok
PDF   364 sidor   30 MB
Apple Books: Teoribok – den senaste körkortsboken 2024 med körkortsteori Google Play: Teoribok – den senaste körkortsboken 2024 med körkortsteori

Teoriprov med videofrågor

Videofrågor – teoriprov med körkortsfrågor på Körkortonline.se Gratis körkortstest