Start > Körkortsforum > Södertälje

Södertälje

Gäst 2021-02-09 19:57 ! Citera #
A 2021-02-09
Hej, grattis, jag bokade om till Farsta vid sista sekund och fick också körkortet idag. Yay till oss!!!
Grattis! ja, grattis till oss :D
B 2021-02-09 21:09 ! Citera #
Gäst 2021-02-09
Fick köra typ 25-30 min. Har lite minnesluckor typ pga nervositeten. Fick inte göra säkerhetskontroll för jag blev godkänd på mitt förra prov. Tror de kollar vad du inte har gjort. Men fick köra ut åt höger sen rakt fram höger, förbi circle k och köra mot centrum, körde lite i centrum, högertrafik och anpassa hastigheten. körde typ 18-23 km/timmen. sen typ runt lite, mycket vänstersvängar i trafikerade korsningar, med och utan rödlysen. Körde upp på motorvägen mot helsinborg sen ner i en rondell där de var en mack och åt höger i rondellen, körde mot hamnen och över ett järnvägsspår och sedan tillbaka till trafikverket.

Det var en diselbil och fick motorstopp en gång pga var jätte ovan att köra den. Väldig lätt på kopplingen, 5 -växlad, du kan köra i typ 45-50/ km på 3an, så kände att jag körde svin dåligt men han verkade ha stor översyn med det. Tänk på att kolla döda vinkeln mycket och att det finns skymda korsningar pga snövallar. sakta in. långsamt förbi stillstående fordon.

Det är mina tips, fick Hans och han var super lugn och trevlig. Ta det lugnt bara. Körde upp 9.00 och det var knappt en kotte istan och väldigt lite trafik.

När kör du upp?

Tack och lycka till!
Tack för svar!

Du skrev att du körde mellan 18-23 km/h, var det på 40 vägarna?? Vilken hastighet höll du (om du minns) på motorvägen?
Ingen vänstersväng på landsväg, backa runt hörn?
Gäst 2021-02-15 21:04 ! Citera #
Det var på 30 vägarna. backa runt hörn fick jag.

Senaste foruminläggen

Rubrik
Inlägg
Senaste inlägget
3
I går 21:40
1
I går 18:15
Öppet forum – skriv direkt utan att registrera
Starta en egen tråd

Gratis körkortsbok

Teoribok – körkortsboken 2024 med körkortsteori
Ladda ner Teoribok
PDF   364 sidor   30 MB
Apple Books: Teoribok – den senaste körkortsboken 2024 med körkortsteori Google Play: Teoribok – den senaste körkortsboken 2024 med körkortsteori

Teoriprov med videofrågor

Videofrågor – teoriprov med körkortsfrågor på Körkortonline.se Gratis körkortstest