Start > Körkortsforum > Uppkörning i Farsta imorgon

Uppkörning i Farsta imorgon

Kamilla 2021-01-22 12:29 ! Citera #
Hej,

Jag ska köra upp i Farsta imorgon.
Vilket område runt Farsta upplever ni är svårast att köra upp på?
Ni som kört i Farsta kan ni skriva,tack snälla
Gäst 2021-01-22 14:49 ! Citera #
Beror ju på vart du tränat själv. Personligen tycker jag att det är lite svårare att köra mot stan av uppenbara själ. Bor i Haninge så har kört vid Länna, Haninge mycket därför kände jag mig säker åt det hållet. Fick åka söderut så det gick ju bra. :D Har du övningskört vid ställena runt Farsta så är det nog inget som är direkt svårt. Om inte så luktar det nog kugg :o
Success 2021-01-22 19:08 ! Citera #
Jag personligen tycker att Skarpnäck var svårast - speciellt när hela vägen dit har vi typ bussfil på sidan och när man väl kommer till Skarpnäck så finns det finns korsningar där man måste placera sig rätt osv.

Sen är skyltarna vid Globen och Gamla Enskede katastrof. De som gjorde skyltarna där borde få sparken.

Hela Farstaområdet borde ha huvudled och huvudvägmärke men de förlitar sig på högerregeln som nästan aldrig tillämpats.

Hade de flyttat Trafikverket till Skärholmen istället så hade det varit betydligt lättare för alla som kör upp men envisas de att ha kvar det där - kanske med meningen bara för att göra det svårare för alla som kör upp.

Senaste foruminläggen

Rubrik
Inlägg
Senaste inlägget
5
I dag 06:09
94
I dag 05:55
Öppet forum – skriv direkt utan att registrera
Starta en egen tråd

Gratis körkortsbok

Teoribok – körkortsboken 2024 med körkortsteori
Ladda ner Teoribok
PDF   364 sidor   30 MB
Apple Books: Teoribok – den senaste körkortsboken 2024 med körkortsteori Google Play: Teoribok – den senaste körkortsboken 2024 med körkortsteori

Teoriprov med videofrågor

Videofrågor – teoriprov med körkortsfrågor på Körkortonline.se Gratis körkortsfrågor