Sänk farten vid dom?
Nej anpassa din hastighet efter vad du ser..
Aha men är det du eller jag som tagit körkort i Simrishamn? Vid samtliga järnvägskorsningar i Simrishamn är det dåligt sikt åt minst ett håll, därför säger jag sänk. Tyst med dig
Hur gick det Faheem i Simrishamn?
Aha men är det du eller jag som tagit körkort i Simrishamn? Vid samtliga järnvägskorsningar i Simrishamn är det dåligt sikt åt minst ett håll, därför säger jag sänk. Tyst med dig
Okej så om du kör förbi coop tycker du det är nödvändigt att sänka hastigheten förbi järnvägskorsningen? Haha jisses
Hur gick det Faheem i Simrishamn?
Vilka bilar kör de och vilka frågor (säkerhetsfrågor frågar de)
Vilka bilar kör de och vilka frågor (säkerhetsfrågor frågar de)
Volvo v60 både ny och äldre modell
Volvo xc40
Toyota rav 4
Passat
Egolf
Har någon nyligen kört upp i Simrishamn och har några tips att dela med sig av?
Har någon tips för uppkörning i Simrishamn?
Hej!
Körde nyligen upp i Simrishamn och kan berätta en del om rutter osv. - sådant som jag hade velat läsa innan min uppkörning! Jag kuggade första uppkörningen och klarade andra.
Detta var rutten på den första uppkörningen:
Ta höger ut från Trafikverkets parkering, rakt igenom första rondellen (inspektören bad mig följa skyltar mot Simris), ut på väg 11 och sedan tog jag avtaget mot simris. När jag kom fram till första väjningsplikten (färbi kyrkan) tog jag vänster och körde ut ur simris fram till nästa väjningsplikt (vid srora vägen som går förbi brantevik) där jag körde åt höger. Sedan följde jag vägen ett tag, sedan tog jag avtaget åt höger mot Simris och Gladsax (som kommer lite innan det mot Brantevik). Körde en bit på denna väg tills inspektören bad mig stanna lite innan en mindre korsning där han ombad mig att använda korsningen för att vända och köra tillbaka samma väg vi kom. Backade runt ett hörn och körde sedan tillbaka mot simrishamn. Precis innan man kommer till de två rondellerna som leder in till stan finns ett avtag mot simrislund, jag körde in där och fick backa runt ett hörn (om ni vill veta exakta hörnet så var det det första eller andra hörnet på vänster sida efter avtaget, mycket rundat och snällt hörn, gick bra). Vi körde sedan in mot simirhamn igen och när vi kom in till stan igen körde vi rakt igenom de två rondellerna, förbi Stora Coop, och sedan upp till den lilla rondellen i uppförsbacken och där tog jag av åt höger mot sjukhuset. Vi körde förbi sjukhuset och sedan tillbaka till Trafikverkets parkering.
Jag blev kuggad eftersom han ansåg att jag hindrade övrig trafik eftersom jag saktade in för tidigt vid avtagen mot Simris och Simrislund. Dessurumo råkade jag backa in med ett av hjulen in i åkern när jag skulle backa runt hörnet för att vända bilen. (Jag trodde ej detta spelade någon roll, tänkte att det var bra att hålla sig så långt åt höger som möjligt för att ej hindra trafik som ska in på min lilla grusväg, det är ju inte som att bilen exploderar för att ett av hjulen rör lite jord, men där gick väl våra åsikter isär. Pro tip: kolla i backkameran när du backar, det gjorde tydligen inte jag)
Rutten för min adra uppkörning:
Ut åt höger från Trafikverkets parkering, sedan åt vänster i första rondellen, mot Brantevik. Körde på denna väg ett tag, tog sedan avtaget mot Simris och Gladsax vid Brantevik och körde upp på denna väg. Körde sedan förbi korsningen som jag fick vända i på min första uppkörning, och fick exakt samma uppgift, men vid nästa korsning. Såg till att hålla mig långt åt vänsterkant när jag backade denna gång för att undvika åkert, men det var ju inte vackert direkt - stod och blockerade hela grusvägen. Körde sedan tillbaka till stora vägen och tog av mot vänster mot Simrishamn. När vi kom till första rondellen körde jag åt höger och fick sedan följa skyltar mot centrum, så körde åt vänster i nästa rondell (Här läste jag skylten lite sent och behövde fråga åt vilket håll vi skulle svänga, men det verkade ju vara ok). Körde sedan över jänvägsspåren och följde vägen fram till väjningsplikten (där vägen korsar kullerstengatan, trir den heter storgatan.) Tog sedan vänster i väjningsplikte och uppför backen till nästa lilla rondell där jag tog höger ner i villaområdet. Minns ej exakta rutten vi körde men vet att körde in åt höger i villa området och fick sedan backa runt ett hörn.Jag tror att det var hörnet på vägen som går förbi ER Trafikskola, precis där backen slutar, behövde alltså backa lite i uppförsbacke men det gick bra. Sedan körde vi tillbaka till trafikverket, körde altså tillbaka till den lilla roindellen, tog höger och körde förbi stora Coop, och sedam vänster i den första rondellen in i industriområdet och parkerade på deras parkering. Och denna gång blev jag godkänd!
Jag rekommenderer att boka uppkörningstid kl 08:15, det var knappt någon trafik så det var skönt!
Jag körde mycket med ER Trafikskola och de är jättebra, det var så lugnanade att får köra en liten rutt med min lärarae innan provet så rekommenderar detta.
Jag hoppas att någon får nytta av denna information och lycka till på uppkörningen!
Vem var din lärare i Er trafikskola?