Risk 2

Katrin 2021-01-17 22:33 ! Citera #
Jag har risk 2 om 2 dagar och är jättenervös och stressad :( Problemet är att jag har dålig självförtrående och tycker att jag ska kugga halkan fast jag kan köra, växla felfritt, fick godkänd på inbromsning, ingen motorstopp, men jag är inte färdigutbildat..
Jag körde privat och bokade själv risk 2, frågan är finns det något manöverprov för privatister innan halkan? Vad fick ni göra?

Och lite tips hur kan jag stressa inte :|
Gäst 2021-01-18 01:28 ! Citera #
Ingen misslyckas på halkan, om man inte är kraftigt berusad. Var också orolig och nervös men det var bara kul. Oroa dig inte, alla blir godkända.
Gäst 2021-01-18 12:59 ! Citera #
Herregud :|
Nja, om du är feg och inte vågar försöka så kan du nog kugga. Grejen är ju att du ska tappa kontroll och sladda. Du får nog jobba på körglädjen lite för det där ska ju vara roligt... ut och kör helt enkelt. Perfekt nu när det är snö. Ut på en tom parkering och sladda lite ;)
Uppkörningen blir nog svår för dig om risk2 känns så här. Du måste köra mer bil kompis :o
Gäst 2021-01-19 23:27 ! Citera #
Har gjort risk 2an.

Det är mkt lärorikt.
Och riktigt kul.
Samt man får känna på hur der känns på halkan osv.

Släpp det, unna dig den dagen.

Inget vara orolig för överhuvudtaget.
Se till att vara utvilad då det är intensivt.
Babushka 2021-01-21 21:55 ! Citera #
Gäst 2021-01-18
Ingen misslyckas på halkan, om man inte är kraftigt berusad. Var också orolig och nervös men det var bara kul. Oroa dig inte, alla blir godkända.
Det trodde jag med.

Jag frågade av ren nyfikenhet utbildaren, hur vanligt förekommande det var att folk kuggar halkbanan och om det ens är möjligt. Till min förvåning sa hon att det var i snitt en person i veckan som kuggar hos dom, om jag inte missminner mig. Hon kanske t om sa två! :|
Gäst 2021-01-22 14:56 ! Citera #
Självklart kuggas det på risk2 fastän det kan kännas omöjligt för oss normalbegåvade personer. Men precis som att det alltid fanns någon i klassrummet som satt och pratade med sin kompis under genomgångar och blev utskickad så händer nog ungefär samma sak på risk2. Folk som helt enkelt inte förstår, kan ej framföra ett fordon ännu, har koncentrationssvårigheter, tar det inte på allvar, pappa betalar attityd osv.

Senaste foruminläggen

Öppet forum – skriv direkt utan att registrera
Starta en egen tråd

Gratis körkortsbok

Teoribok – körkortsboken 2024 med körkortsteori
Ladda ner Teoribok
PDF   364 sidor   30 MB
Apple Books: Teoribok – den senaste körkortsboken 2024 med körkortsteori Google Play: Teoribok – den senaste körkortsboken 2024 med körkortsteori

Teoriprov med videofrågor

Videofrågor – teoriprov med körkortsfrågor på Körkortonline.se Gratis körkortsfrågor