Miljo?

Gäst 2010-05-20 16:25 ! Citera #
Vad ar det for olika amnen som bilen slapper ut som ar farligt for miljon? Jag har forsokt att gora en massa teoriprov men jag klarar inte av den delen med miljon. Det ar nagot som verkligen inte fasnar. Nagon som har forslag pa hur man kan plugga in det och faktiskt forsta vad det ar?
Phywe 2010-05-21 18:14 ! Citera #
Skriv små lappar med namnen på de olika ämnena på en sida och dess konsekvenser på andra sida. Sedan tränar du på dessa flera gånger per dag. Lapparna är lätta att ta med sig.
Andromedae 2010-06-28 22:17 ! Citera #
Försök koppla ihop ämnena med mer vardagliga saker, så du har något att fästa minnet på. Jag tycker att det är i princip omöjligt att komma ihåg en massa kemiska ämnen och liknande såvida jag inte tar och fäster minnet på något, t ex koldioxid: två kol. Det är lättare att komma ihåg.

Man kan även koppla ihop grejerna genom att använda lapparna som nämnts tidigare. Ta och sätt en lapp på varje sak som du tar med dig till körskolan och lär dig ”allt som ska med”. Genom att sätta lapparna på grejer som du ska ta med dig så kan du sedan tänka t ex ”Ett sudd har jag med mig, vad är det som suddigum står för?”.

Låter lite virrigt, jag vet, men det har hjälpt mig genom en massa prov.
allleeex 2010-07-09 11:23 ! Citera #
Jag har också jättesvårt för just miljödelen. Det är den som intresserar mig minst. Usch, det är jobbigt.
MsEngel 2010-07-20 14:51 ! Citera #
Miljödelen tycker jag är ganska enkel, men jag har pluggat det i skolan så det sitter redan. Men enkelt tips är att ta reda på vad det är för ämnen, hur de ser ut, vad de gör. Få en förståelse för dem - inte bara lära dig namnet. Använd wikipedia ;).

Ta reda på vad bensin består av för ämnen så är det lättare att förstå att delarna som bilen släpper ut är delar som bensin har från början.

Senaste foruminläggen

Rubrik
Inlägg
Senaste inlägget
14
I går 20:04
5
I går 13:17
8
I går 09:49
Öppet forum – skriv direkt utan att registrera
Starta en egen tråd

Gratis körkortsbok

Teoribok – körkortsboken 2024 med körkortsteori
Ladda ner Teoribok
PDF   364 sidor   30 MB
Apple Books: Teoribok – den senaste körkortsboken 2024 med körkortsteori Google Play: Teoribok – den senaste körkortsboken 2024 med körkortsteori

Teoriprov med videofrågor

Videofrågor – teoriprov med körkortsfrågor på Körkortonline.se Gratis körkortsfrågor