Start > Körkortsforum > Säkerhetskontoll

Säkerhetskontoll

M 2021-01-11 12:05 ! Citera #
Hej!

Kommer ha uppkörning snart och nu är det vinter med snö vart jag ska köra. Därför undrar vad inspektörer brukar testa under vintertiden
Gäst 2021-01-11 13:38 ! Citera #
Det vet du inte förrän provförrättaren säger det. :o Det som är meningen. Därför ska du kunna allt. ;) Ingen press dock.
Bilen 2021-01-17 23:57 ! Citera #
Jag hade pluggat in säkerhetskontrollerna in i minsta detalj (både yttre och inre), och var beredd på att göra båda direkt när vi hade satt oss. Men inspektören sa ”och innan vi kör iväg vill jag att du kontrollerar bilbältet och tutan”. Blev nästan lite paff. Men plugga in dem, och vad som faktiskt sen kommer på uppkörningen är lite av ett lotteri.
Pelle 2021-01-18 12:01 ! Citera #
Gjorde uppkörningen för drygt en vecka sen. Fick kontrollera vindrutetorkarna samt styr- och bromsservo.
Emma 2021-01-28 23:12 ! Citera #
Vad som kommer på säkerhetskontrollen har inget med årstider osv att göra. Det är som kommentaren ovanför sa, ett lotteri. Jag körde upp i vinterväglag och halka men fick endast peka var man fyller på spolarvätska och that was it.
Lotto 2021-02-03 21:27 ! Citera #
Japp det är ett lotteri ;)
Glöm inre eller yttre kontroll, det finns inte längre!

Inspektören kan däremot ge alla kontroller om hen vill, men för att spara tid så ges i regel två st. Ibland endast en! Tex färdbroms

Om säkerhetskontrollen är godkänd kan inspektören ge en ny vid omprov om hen vill, men så stygga är inte inspektörerna :)

Senaste foruminläggen

Rubrik
2
I går 22:41
1
I går 22:06
2
I går 12:10
Öppet forum – skriv direkt utan att registrera
Starta en egen tråd
Teoribok – körkortsboken 2025 med körkortsteori
Körkortsboken 2025

Teoriprov med videofrågor

Videofrågor – teoriprov med körkortsfrågor på Körkortonline.se Gratis körkortstest