Start > Körkortsforum > Tips pa hur man kan klara teor…

Tips pa hur man kan klara teoriprovet

Gäst 2010-05-20 16:16 ! Citera #
Jag har last min teoribok sakert 5 ganger och det kanns som att jag kan den utan och innan.. Men inte nar jag tar prov online. Nagot tips pa hur man kan plugga och fa in allt som behover kunna? Jag vill verkligen inte kugga pa teorin!
Phywe 2010-05-21 18:30 ! Citera #
Mitt tips är att du försöker sammanfatta varje kapitel i teoriboken med dina egna ord. Skriv helt enkelt ner det viktigaste i varje kapitel i en egen anteckningsbok. Min erfarenhet är att man lär sig bäst om man gör om information till sitt eget språk.
Sockerdricka91 2010-05-27 16:36 ! Citera #
Går du på någon körskola? I så fall skulle jag rekommendera dig att gå en teorikurs, det är oftast mycket lättare att lära sig då någon annan berättar och förklarar.
Gäst 2010-07-01 19:16 ! Citera #
Jag lär mig mer på att köra bil än att läsa i boken.
Christoffer 2010-07-05 12:16 ! Citera #
Bra att du har läst igenom boken så pass mycket som du gjort!

Ett tips, ifall du går via körskola.. Lägg ner en ohygglig massa tid på datorerna, det får dig att ställas i situationer som du inte får i boken. Vilket underlättar då du själv är i trafiken, och kan identifiera diverse situationer själv.

Senaste foruminläggen

Rubrik
Inlägg
Senaste inlägget
1
I dag 20:01
5
I dag 18:59
Öppet forum – skriv direkt utan att registrera
Starta en egen tråd

Gratis körkortsbok

Teoribok – körkortsboken 2024 med körkortsteori
Ladda ner Teoribok
PDF   364 sidor   30 MB
Apple Books: Teoribok – den senaste körkortsboken 2024 med körkortsteori Google Play: Teoribok – den senaste körkortsboken 2024 med körkortsteori

Teoriprov med videofrågor

Videofrågor – teoriprov med körkortsfrågor på Körkortonline.se Gratis körkortstest