Start > Körkortsforum > Farsta Uppkörning

Farsta Uppkörning

Russel 2021-01-07 18:56 ! Citera #
Någon idé om Farsta Uppkörning-området? och trafikinspektörerna där borta?
mf 2021-01-07 20:17 ! Citera #
Nää ingen idé... dom kuggar på det minsta lilla. T ex. om man kör 18km/h på en 30 väg när det är vinterväglag. Man ska tydligen krypköra. Det enda de kuggade en på, inget annat.
Men jag tror också på att det beror på om man får surgubben eller inte. Och om man bokar privat eller med körskola.
Russel 2021-01-07 20:35 ! Citera #
Så du säger att folk ska köra 18 på 30 väg på vintern eller bara krypkörning?
Mf 2021-01-08 00:37 ! Citera #
Min kompis körde 18km/t på en 30 väg med vinterväglag samt hade trafik bakom sig. Detta tyckte inspektören var för fort och underkändes på enbart det.
Känns ganska hopplöst att klara uppkörningen i Farsta som privatist. Om det inte vore det så skulle det förmodligen vara något annat.
inspektörn 2021-01-08 06:01 ! Citera #
Mf 2021-01-08
Min kompis körde 18km/t på en 30 väg med vinterväglag samt hade trafik bakom sig. Detta tyckte inspektören var för fort och underkändes på enbart det.
Känns ganska hopplöst att klara uppkörningen i Farsta som privatist. Om det inte vore det så skulle det förmodligen vara något annat.
Är du säker på att det var en 30-väg och inte ett Gångfartsområde?
Hur såg skylten ut?
Många blandar ihop skylten Gångfartsområde med skylten Rekommenderad hastighet max 30 km/h!
Mf 2021-01-08 12:11 ! Citera #
Från vad jag fick höra var det 30-väg. Är du inspektör på trafikverket?
Gäst 2021-01-08 16:17 ! Citera #
Det är inget problem att klara uppkörning i Farsta om du kan köra bil på ett trafiksäker sätt... Jag kuggade min första p.g.a uppenbar trafikfarlig miss. Annars var allt bra enligt inspektören. Nästa uppkörning klarade jag utan anmärkningar. Och jag tog inga trafiklektioner. :) Kan man köra bil så går det bra. jag hade kört i området mycket också. Fick 2 äldre herrar som inspektörer de var väldigt trevliga tycker jag.
Gäst 2021-01-08 16:20 ! Citera #
Sen ska man inte tro på allt andra säger. Din kompis kan ju ha utelämnat lite information ;). Blir man kuggad så har man gjort något trafikfarligt helt enkelt. Sen det man berättar för kompisarna hemma efteråt är en annan sak.
Mf 2021-01-08 18:51 ! Citera #
Gäst 2021-01-08
Sen ska man inte tro på allt andra säger. Din kompis kan ju ha utelämnat lite information ;). Blir man kuggad så har man gjort något trafikfarligt helt enkelt. Sen det man berättar för kompisarna hemma efteråt är en annan sak.
Jo, jag tänkte på det också men bad honom visa mejlet. Stod som han sa. Jag vet inte, jag utgår bara ifrån vad jag har hört och läst.
Gäst 2021-01-13 10:42 ! Citera #
Hej, jag hade min uppkörning i Farsta igår och kan rekommendera de. Kuggade en gång tidigare eftersom jag hade noll koll på att backa samt att jag kände mig generellt osäker i trafiken. Men gjorde en uppkörning där igår för andra gången och blev godkänd. Trots att hon hade en anmärkning att jag skulle kolla mer i dödavinkeln. Så nej man blir inte kuggad för minsta lilla, utan de kollar om du är trafiksäker och är du det kommer du bli godkänd, sålänge du inte gör för många små misstag eller upprepar misstag.

Senaste foruminläggen

Öppet forum – skriv direkt utan att registrera
Starta en egen tråd

Gratis körkortsbok

Teoribok – körkortsboken 2024 med körkortsteori
Ladda ner Teoribok
PDF   364 sidor   30 MB
Apple Books: Teoribok – den senaste körkortsboken 2024 med körkortsteori Google Play: Teoribok – den senaste körkortsboken 2024 med körkortsteori

Teoriprov med videofrågor

Videofrågor – teoriprov med körkortsfrågor på Körkortonline.se Testa ett teoriprov