Start > Körkortsforum > Risker och prov om körkortstil…

Risker och prov om körkortstillståndet går ut

Gäst 2021-01-07 06:51 ! Citera #
Det här är nog egentligen en väldigt dum fråga men behöver jag göra om allt om mitt körkortstillstånd hinner gå ut innan jag har klarat både teori och uppkörning? Om jag har fattat det rätt gäller riskerna i fem år från det man gick dem. De borde alltså inte påverkas av att mitt tillstånd går ut?
Tanken var att jag skulle ta körkortet nu i december-januari då jag känner mig helt säker på både teorin och praktiken. Det sket sig dock något i och med att trafikverket stängde ned bokningen för teoriproven från slutet av november förra året till sista januari i år.
Mitt tillstånd går ut i början av februari, är det alls någon idé att jag gör teoriprovet innan jag har ett nytt körkortstillstånd? Kan jag gå den där jävla kursen igen och ansöka om ett nytt medan mitt gamla tillstånd fortfarande är giltigt?

Senaste foruminläggen

Rubrik
Inlägg
Senaste inlägget
14
I dag 15:50
29
I dag 08:27
Öppet forum – skriv direkt utan att registrera
Starta en egen tråd

Gratis körkortsbok

Teoribok – körkortsboken 2024 med körkortsteori
Ladda ner Teoribok
PDF   364 sidor   30 MB
Apple Books: Teoribok – den senaste körkortsboken 2024 med körkortsteori Google Play: Teoribok – den senaste körkortsboken 2024 med körkortsteori

Teoriprov med videofrågor

Videofrågor – teoriprov med körkortsfrågor på Körkortonline.se Teoriprov, gratis demo