Start > Körkortsforum > Motorvägar på Gotland?

Motorvägar på Gotland?

Gäst 2021-01-04 16:34 ! Citera #
Goddagens! Nu är det så här att jag och några kompisar tänkte ta moppen till Gotland i sommar, och jag undrade bara om det faktiskt finns motorvägar på Gotland? Då man inte får köra am klass 1 på motorväg eller motortrafikled, kan det ju alltid vara bra att veta (;
Gäst 2021-01-07 18:01 ! Citera #
Det jag har hittat online via trafikverket så finns det varken motorväg eller motortrafikled på Gotland
Björn He 2021-07-10 13:38 ! Citera #
Jag hoppas motorväg kan bli framtid för gotländare. Det har väl funnits eventuella tankar om en Öresundsbroliknande förbindelse mellan Gotland och Oskarshamn via norra Öland. En sån fast förbindelse skulle väl kunna avveckla all jävla färjetrafik mellan Visby och Nynäshamn, det hade ju varit mycket miljövänligare att resa med tåg på en järnvägsbro över halva Östersjön än att resa med en oceangående båt. Likaså skulle jag önska att det funnits en Öresundsbroliknande Ålandsförbindelse, som förbinder Sverige med Åland och södra Finland, det skulle ju förverkliga drömmen om en transsibirisk järnväg mellan Stockholm/Oslo och Tokyo.

Senaste foruminläggen

Öppet forum – skriv direkt utan att registrera
Starta en egen tråd

Gratis körkortsbok

Teoribok – körkortsboken 2024 med körkortsteori
Ladda ner Teoribok
PDF   364 sidor   30 MB
Apple Books: Teoribok – den senaste körkortsboken 2024 med körkortsteori Google Play: Teoribok – den senaste körkortsboken 2024 med körkortsteori

Teoriprov med videofrågor

Videofrågor – teoriprov med körkortsfrågor på Körkortonline.se Testa ett teoriprov