Start > Körkortsforum > Skriva in sig på flera körskol…

Skriva in sig på flera körskolor?

Evelina13 2020-12-20 13:52 ! Citera #
Är det fel att skriva in sig på flera körskolor? Jag vill utöka mina chanser att få körtider, och kan nämligen enbart köra på skolan.
Gäst 2020-12-20 22:14 ! Citera #
Du kan boka ditt körprov själv, hyra bil för provet.

Behöver inte gå genom körskolan för boka tid för körprov.
Evelina13 2020-12-20 22:33 ! Citera #
Gäst 2020-12-20
Du kan boka ditt körprov själv, hyra bil för provet.

Behöver inte gå genom körskolan för boka tid för körprov.
Nej men det vet jag. Det jag undrade över nu var ifall man kan övningsköra på två olika körskolor? Så man får möjlighet att köra oftare i brist på körtider.
. 2020-12-21 00:11 ! Citera #
Att ha olika körskolor är båda bra och dåligt.

Det som kan vara bra är att du får mer möjlighet att övningsköra och få mer tips av olika lärare, men det som kan vara dåligt att de kan ha olika smak på hur de vill att du hantera olika situationer. För att alla är olika. Det är kanske lik när flera lärare rättar ditt uppsats och du får olika feedback. Men kanske så är nyttan mer beroende hur du själv hanterar och använder tiden på bästa sättet.
. 2020-12-21 00:13 ! Citera #
. 2020-12-21
Att ha olika körskolor är båda bra och dåligt.

Det som kan vara bra är att du får mer möjlighet att övningsköra och få mer tips av olika lärare, men det som kan vara dåligt att de kan ha olika smak på hur de vill att du hantera olika situationer. För att alla är olika. Det är kanske lik när flera lärare rättar ditt uppsats och du får olika feedback. Men kanske så är nyttan mer beroende hur du själv hanterar och använder tiden på bästa sättet.
Dock beroende på hur länge du har övningskört eller är ny på banan. Skulle jag rek om du ny att börja med en körskola för att kunna reglerna och sedan välja fler. Men som sagt så är det upp till dig, ifall du kan hantera detta.
Emil 2021-01-27 10:07 ! Citera #
Jag har själv haft erfarenhet med att ha varit på många många olika trafikskolor.

Det är faktiskt ibland inte trafikskolor i sig som är problemet.

Problemet är att hitta ”rätt” trafiklärare.

En och samma trafikskola som jag hade - hade otroligt stor nivåskillnad på olika körlärare. Ena körlärare var 9/10 medan den andra var 2/10 - riktrigt jobbig person att ha köra med.


Totalt har jag varit på 4 olika trafikskolor, övningskört med hela 8 (!) olika körlärare. Utav alla dessa 8 lärare var 1 helt bedrövlig (borde inte vara lärare alls) och 1 som var ”ok” - på gränsen till bra.

Jag hittade av dessa 8 lärare ett guldkorn som är i särklass kanske Sveriges bästa lärare - iaf den bästa läraren man kan tänka sig. Hen var otroligt passionerad för sitt yrke, verkligen ville få eleven att klara av provet utan att dra ut på det bara för pengarnas skull.

En sådan lärare är mycket svårt att hitta.

Men där krävdes att jag varit genom hela 8 st olika lärare att filtrera ut den bästa av den bästa. Och den där läraren jobbar i en skola där de tyvärr inte fått allt så högt betyg på Google review så ja.... Själva skolan var lite sådär men läraren däremot var toppklass. Bilen som skolan använde var katastrof men det var ju lärarens fel utan det är chefen som är girig.

Så man får ha lite tur också om man vill hitta en bra lärare. Och ibland får man offra en bra bil eller skola för en bra lärare (var en skola som hade riktigt bra bil men lärarna därmeot.....) . Ingenting som är helt perfekt.

Senaste foruminläggen

Öppet forum – skriv direkt utan att registrera
Starta en egen tråd

Gratis körkortsbok

Teoribok – körkortsboken 2024 med körkortsteori
Ladda ner Teoribok
PDF   364 sidor   30 MB
Apple Books: Teoribok – den senaste körkortsboken 2024 med körkortsteori Google Play: Teoribok – den senaste körkortsboken 2024 med körkortsteori

Teoriprov med videofrågor

Videofrågor – teoriprov med körkortsfrågor på Körkortonline.se Teoriprov, gratis demo