Hej hörni, klarade som privatist min uppkörning i Sollentuna med en UNDERBAR (jag menar det, UNDERBAR) provförättare Ann och hon var så snäll, lugnande och skämtsam! Hon var mycket tydlig och såg till att göra uppkörningen så bra som möjligt för en.
Här var min rutt:
Från TV åkte man höger, rakt fram till T korsningen vid Lidl, där man tog vänster och vänster igen på den stora 50 vägen. Snart bytte jag över till högra filen som tidigare var en bussfil. Sedan sa hon till mig att åka mot Täby- höger i båda rondellerna! Sedan åkte man via motorvägen hela vägen till Täby (Vissa av mina vänner har fått åka av vid Hagby, det är faktiskt så jag övningskörde så hade inte ens kört till Täby förut) men det var absolut inga konstigheter. Tog avfarten mot Täby kyrkby, och fortsatte följa de, tills vi kom till en rondell där jag tog höger, in mot en järnvägskorsning/spår. Efter det fick jag vända genom att backa runt hörn och återvända till Trafikverket!
Klarade provet utan anmärkningar.
Tack till er alla som gav tips om vilka rutter det var, och får ni Ann- så ska ni veta att ni kommer ha en underbar uppkörning. (Absolut inte en surkärring som man fått höra om många i Sollentuna, hon var vid 30-40 årsåldern och mkt trevlig)