Start > Körkortsforum > Kör antingen för mycket åt vän…

Kör antingen för mycket åt vänster eller höger i ett kf

zara 2020-12-12 23:15 ! Citera #
När jag kör i ett körfält, speciellt på en motorväg, eller vid snabbare hastigheter, så brukar jag vingla med bilen en aning. Jag kör ibland för nära höger eller för nära vänster. Flera gånger har min trafiklärare behövt säga åt mig att köra längre ifrån exempelvis parkerade bilar på min höger eller stora lastbilar på min vänster på en motorväg. Det är mitt största problem, det största felet jag gör i min körning. Annars är min körning rätt så bra. Finns det andra som gör detta? Och hur rättar jag till det? Är det bilen, eller är det jag?
Gäst 2020-12-13 11:12 ! Citera #
Hur långt bort tittar du? Det hjälper att hålla bilen mer stilla via att lyfta blicken så långt man kan. Det ger en stabilare färd man vinglar inte lika mycket i filen som man gör om man har blicken för nära bilen. Det var nått jag fick lära mig när jag tog körkortet och det har hjälpt när jag även tog tyngre behörigheter med att hålla lastbilen mer stilla i filen än att vingla lite konstant..

Senaste foruminläggen

Rubrik
Inlägg
Senaste inlägget
1
I dag 01:43
4
I dag 00:14
9
I går 21:36
18
I går 19:43
Öppet forum – skriv direkt utan att registrera
Starta en egen tråd

Gratis körkortsbok

Teoribok – körkortsboken 2024 med körkortsteori
Ladda ner Teoribok
PDF   364 sidor   30 MB
Apple Books: Teoribok – den senaste körkortsboken 2024 med körkortsteori Google Play: Teoribok – den senaste körkortsboken 2024 med körkortsteori

Teoriprov med videofrågor

Videofrågor – teoriprov med körkortsfrågor på Körkortonline.se Gratis körkortstest